شنبه 8 اردیبهشت 1403
خانه / چشمه ها / چشمه های یخاب

چشمه های یخاب

چشمه های یخاب

چشمه های یخاب

  بخشی از استان پهناور سپاهان ( اصفهان ) در اطراف منطقه ی ابوزید آباد ، منطقه ی حفاظت شده ی یخاب ، نام دارد ؛ یک منطقه ی گسترده ی جانوری و گیاهی . در این منطقه ی گسترده ، چندین چشمه ی آب شیرین هست که عمومن برای جانوران منطقه ، مورد بهره برداری قرار میگیرند .

چشمه های یخاب

از راه تلگرام با آقای مصیب صدری ، یکی از محیطبان های ارجمند منطقه ، پیوند میگیرم تا بتوانیم از چشمه های یخاب ، بازدید داشته باشیم . پس از انجام هماهنگی های لازم به سوی روستنای محمدآباد در نزدیکی شهر ابوزید آباد به راه میافتیم و با آقای صدری در یک اقامتگاه بومگردی ، دیدار و درباره ی برنامه ی فردا ، صحبت و رایزنی میکنیم . برخورد و مهمان نوازی وی ، بسیار شایان ستایش و ستودنی است .

چشمه های یخاب

صبح آدینه با یکی از آفرودسواران جذاب و خوش رفتار با یک پاترول به سوی منطقه ی یخاب میرویم و از چندین چشمه ، بازدید و عکسبرداری میکنیم ؛ یخاب ، منطقه ای کوهستانی است . از آب چشمه ها ، نمیتوان نوشید ؛ اما برای جانوران وحشی ، مناسب هستند . منطقه ، بسیار زیبا و دلفریب است و از دیدگاه طبیعی ، جذابیت های ویژه ای دارد . رفتن به این منطقه ، نیاز به هماهنگی با سازمان محیط زیست و آفرودسواری دارد .

چشمه های یخاب

چشمه های یخاب

در پناهگاه حیات وحش یخاب ، بیش از 100 چشمه دیده شده است .

چشمه های یخاب

چشمه های یخاب

 

درباره ی اشکان هاشمی

اشکان هاشمی هستم ملقّب به مرد همیشه در سفر ؛ زاده ی 6 اردیبهشت 1362 ؛ دل داده ی ایران و تاریخ و طبیعت بی مانندش . سفر رو به صورت رسمی و ثبت شده از 14 اردیبهشت 1385 با سفری دلچسب به استان آذرآبادگان باختری ، آغاز کردم

مطلب پیشنهادی

یه بار دیگه تهرون

یه بار دیگه تهرون

یه بار دیگه تهرون سه نفر میشیم ؛ من و میرحسین و پارسا و یه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.