پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
خانه / استان ها / قزوین / منطقه ی الاه آباد ( الله آباد )

منطقه ی الاه آباد ( الله آباد )

منطقه ی الاه آباد ( الله آباد )

الاه آباد

از قزوین که حدود بیست کیلومتر به سمت بویین زهرا میرویم در سمت چپ راه ، تابلوی بزرگی از منطقه ی الاه آباد ، دیده میشود با این نوشته : (( شرکت کشاورزی و دامپروری اله آباد ؛ سهامی خاص )) ؛ وارد راه زیبای آن میشویم و تا پایان ، ادامه اش میدهیم . به سردر بزرگی میرسیم . با نگهبانی ، صحبت میکنم و از او ، اجازه میگیرم که وارد محوطه بشویم . میپذیرد و ما با خودرو ، وارد میشویم . منطقه ای گسترده ، دشتی و زیبایی است . با ساختمان هایی قدیمی ولی پابرجا که به شهرکی میمانند .

الاه آباد

به گفته ی نگهبان ، این جا ، متعلق به سید ضیاء الدین طباطبائی ، نخست وزیر قاجار بوده است و همینک گویا در اختیار نهادهای نظامی است . دشت گسترده ای است با درختچه های پسته و انگور . یک باشگاه ورزشی در ساختمانی قدیمی با نام شهدای مدافع حرم ، یک ساختمان اداری قدیمی و چندین اتاقک در محوطه ، دیده میشوند . در این محوطه ی گسترده به جز دو کشاورز با تراکتورهای شان ، هیچ کسی را نمیبینیم .

الاه آباد

هم سفرانم : آقای حسن عنایت و بانو سارینا سجادی

الاه آباد

الاه آباد

الاه آباد

الاه آباد

 

درباره ی اشکان هاشمی

اشکان هاشمی هستم ملقّب به مرد همیشه در سفر ؛ زاده ی 6 اردیبهشت 1362 ؛ دل داده ی ایران و تاریخ و طبیعت بی مانندش . سفر رو به صورت رسمی و ثبت شده از 14 اردیبهشت 1385 با سفری دلچسب به استان آذرآبادگان باختری ، آغاز کردم

مطلب پیشنهادی

به سوی مازندران

به سوی مازندران

به سوی مازندران هم راه با دوست و هم سفر عزیزم ، مرصاد به سوی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.