شنبه 8 اردیبهشت 1403
خانه / اقامتگاه ها / به سوی گیلان

به سوی گیلان

به سوی گیلان

خرداد ماه است و این بار در کنار یک هم سفر جدید که امیدوارم سفر رفتن با او ، طولانی و برای مدت های بلند باشد به سوی گیلان میرویم . مرصاد زرگر از اهالی روستای تاریخی زرگر و از قهرمانان رشته ی فیتنس در کشور و جهان است . نوزده ساله است و یک دوست جدید .

1 )) هتل مهستان

گیلان

به دعوت یکی از دوستان ، دیدار و اقامت در هتل مهستان را در برنامه ی این سفر میگنجانم . این هتل در نزدیکی شهر پره سر ، واقع شده و از هتل های زیبا و پاکیزه است .

یک اتاق دوتخته را به بهای هفت سد هزار تومان اجاره میکنیم و شبی آرام و خوب را در آن میگذرانیم . شماره ی تماس هتل : 09123378872 ؛ امکانات اتاق که یک سراچه ( سوئیت ) کامل است بدین شرح هستند = تلویزیون ؛ تخت خواب ؛ کولر ؛ بخاری ؛ آشپزخانه با سرویس کامل ؛ کمد ؛ صندلی ؛ یخ چال ؛ سرویس بهداشتی ؛ حمام و بالکن ؛

بخشی از نمای اطراف هتل را شالیزارهای دیدنی ، تشکیل میدهند .

گیلان

گیلان

2 )) روستای شاه میلرزان

کیلان

سرزمین پهناور و گسترده ی طالش با جنگل ها و کوه های سرسبز و انبوه ، ما را به سوی خود میخواند تا این بار ، روستای زیبایی به نام شاه میلزران را نشان مان بدهد . بخشی از زیبایی بازدید از این روستا ، گذر از یک راه خاکی جنگلی 5 کیلومتری بسیار دلرباست .

کیلان

روستای شاه میلرزان ، یک روستای گردشگری است که به دلیل آرامگاهی که در آن ، واقع شده ، نامور است . این آرامگاه ، متعلق به محمود دینوری است . خانه های رنگارنگ از ویژگی های این روستای جذاب است . این روستا ، 60 خانوار دارد و پیشه ی عموم شان ، زنبورداری است .

کیلان

کیلان

کیلان

3 )) ییلاق نمنمه پشت

با کمک گوگل مپ برای دیدن جایی که میرزاکوچک خان در آن جا ، درگذشته است به سوی یکی از زیباترین ییلاقات ماسال میرویم به نام نمنه پشت .

گیلان

این ییلاق ، یکی از دورترین و بکرترین ییلاقات ماسال است که سال ها پیش ، میزبان میرزا کوچک بوده و مقتلش نیز شده است . کمی یالاتر از ییلاق ، بر روی تپه ای در سمت چپ راه ، دو تابلوی فلزی خالی ، دیده میشوند که اگر نزدیک آن ها بروید ، دو سنگ شکسته و قدیمی بر روی زمین میبینید که به یاد میرزا ، نصب شده اند .

گیلان

شوربختانه هم تابلوها و هم سنگ ها ، مورد تعرض قرار گرفته و تخریب شده اند . یکی از سنگ ها ، کاملن شکسته و تنها چند واژه از جمله ای از خامنه ای را میتوان از روی آن خواند . یخش عمده ی سنگ دیگر نیز با چمن ها و گیاهان ، پوشیده شده و تنها عبارات (( ولادت 1257 شهادت 1300 )) ، مشخص هستند .

این سنگ ها ، توسط فرمانداری و میراث فرهنگی ماسال در تیر ماه 98 ، قرار گرفته اند .

گیلان

گیلان

4 )) اقامتگاه بومگردی گیلاکو

گیلان

از یک روز تفریح و سفر ، حسابی خسته هستیم و دیگه راه مون رو به سوی اقامتگاه بومگردی برای استراحت ، پی میگیریم ؛ اقامتگاه گیلاکو در نزدیکی خشکبیجار ، قرار داره و از بومگردی های زیبا و بزرگ گیلان هست . گیلاکو یعنی دختر گیلان .

گیلان

برای شام ، میرزاقاسمی سفارش میدیم و میخوریم ؛ بسیار خوش مزه هست . گیلاکو ، یه ساختمون شمالی هست که در میونه یه باغ بزرگ ، قرار گرفته و یه کلبه ی درختی جذاب هم رو به روش هست . هر یک از اتاق های اقامتگاه ، دارای نامی گیلانی است ؛ اتاق دونفره ی ما که در بالاترین طبقه ، واقع شده ، گئشه نام دارد به معنای عروسک .

گیلان

گیلان

صبحانه ی مفصل اقامتگاه نیز بسیار قابل توجه و دلچسب است .

هزینه ی اتاق ما شد 500 هزار تومان . شماره ی تلفن بانو معصومی ، مسؤول اقامتگاه : 09125843856

5 )) آلاچیق درختی

گیلان

محوطه ی جذاب ، زیبا و جالبی در اطراف شهر خمام برپا شده است که مجموعه ای است از چند آلاچیق بر روی درختان که میتوان ساعتی را درون آن ها نشست ، حس گرفت و ناهار خورد . در کنار این آلاچیق ها ، مردابی با گل های زیبای نیلوفر ، تعبیه شده که زیبایی محوطه را دوچندان میسازد . بر روی مرداب ، پل و تابی بزرگ هم برافراشته اند .

گیلان

همه ی آلاچیق ها ، مجهز به دوربین مدار بسته اند ؛ ساعات کارمحوطه از ساعت 13 تا 1 شب هر روز میباشد . آوردن مشروبات الکلی به درون آلاچیق ها ، ممنوع است .

اگر فقط برای بازدید میخواهید وارد مجموعه شوید ، باید نفری 15 هزار تومان بپردازید .

جریمه ی چیدن گل های مرداب ، 300 هزار تومان است .

گیلان

6 )) استخر لاهیجان

به سوی استخر لاهیجان میرویم و ساعتی را در کنار این استخر ، قدم میزنیم و از هوا و طبیعت زیبای این منطقه ، بهره میبریم . این استخر ، پای شیطان کوه ، قرار گرفته و نمادی از زیبایی های لاهیجان است .

گیلان

گیلان

7 )) مرداب سراوان

در راه بازگشت از سفر دلچسب مان ، سری هم به مرداب زیبای سراوان که در جنگل های زیبای سراوان ، واقع شده است ، میزنیم . این مرداب از زیباترین مرداب های کشور است که امکان قایق سواری هم در آن هست .

گیلان

گیلان

گیلان

گیلان

 

 

درباره ی اشکان هاشمی

اشکان هاشمی هستم ملقّب به مرد همیشه در سفر ؛ زاده ی 6 اردیبهشت 1362 ؛ دل داده ی ایران و تاریخ و طبیعت بی مانندش . سفر رو به صورت رسمی و ثبت شده از 14 اردیبهشت 1385 با سفری دلچسب به استان آذرآبادگان باختری ، آغاز کردم

مطلب پیشنهادی

به سوی مازندران

به سوی مازندران

به سوی مازندران هم راه با دوست و هم سفر عزیزم ، مرصاد به سوی …

یک دیدگاه

  1. بسیار عالی

    حسینی از مشهد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.