سه‌شنبه 11 اردیبهشت 1403
خانه / اقامتگاه ها / استان سمنان

استان سمنان

استان سمنان

با همراهی هم سفر عزیزم ، مرصاد میریم به سوی استان سمنان تا چند جای دیدنی رو ببینیم :

1 )) اقامتگاه بومگردی چشمه مراد

سمنان

باید بریم روستای کلاته خیج که نزدیکی شاهرود ، واقع شده و از مناطق خوش آب و هوای استان سمنانه . امشب رو میخوایم در اقامتگاه بومگردی این روستا بمونیم . این اقامتگاه در داخل یه خونه ی روستایی باشکوه و قدیمی ، برپا شده که خونه ی خان این روستا بوده .

سمنان

اتاق ها ، هر کدوم با یک نامی ، مشخص شده ان ؛ از جمله عمه لیلا ؛ خاله حسنیا ؛ حاج اکبر ؛ شهربانو ؛ لیلی بانو ؛ بابا ممد ؛ حلیمه خاتون ؛ حاج قربان .

سمنان

این اقامتگاه ، بافت سنتی خانه ی اربابی را کاملن نگاه داشته است .

2 )) جنگل ابر

سمنان

پس از خوابی خوب در اقامتگاه چشمه مراد و خوردن ناشتایی دلچسب ، راهی جنگل ابر میشیم که این پدیده ی زیبای طبیعی هم در محدوده ی شهرستان شاهرود ، قرار داره . در مکان مقرر ، ماشین پاترولی رو کرایه میکنیم به مبلغ 700 هزار تومن تا ما رو در راه های خاکی و ناهموار محدوده ی جنگل بچرخونه .

سمنان

جنگل هیرکانی ابر با شماره ی 1584 به تاریخ 19 تیر 1398 در آثار جهانی یونسکو به ثبت رسیده است . کهنای این جنگل به دوره ی سوم زمین شناسی میرسد .

سمنان

اگرچه جنگل ، زیبایی های ویژه و دلنوازی دارد ولی از بخت بد ما ، خبری از ابرها نیست . درختان سربلند و دل فریب و آبگیرهای کوچک و بزرگی را هم در جنگل میبینیم . این جنگل در میانه ی استان های گلستان و سمنان ، واقع شده .

جنگل ابر ، بخشی داره به نام دالان بهشت ؛ جاده ایست برای خودروها که از میانه ی درختان انبوه میگذرد و هوای خنکی در آن در جریان است .

سمنان

3 )) اوپرت

سمنان

اوپرت ، منطقه ای بسیار زیبا و مرز طبیعی میان استان های سمنان و مازندران است ؛ این منطقه ، آن اندازه زیبا و دلفریب است که سالانه ، گشت های زیادی از جوانان و گردشگران برای گذران ساعاتی خوش بدان جا میروند .

سمنان

ما هم به سمت شمال استان سمنان میرویم و تا روستاهای زیبای ییلاقی منطقه ، راه را میپیماییم . شب را در یکی از روستاها ، اتراق داریم و صبح زود با یک دستگاه نیسان که کرایه اش برای مان ، 400 هزار تومان تمام میشود به سوی بلندی های اوپرت میرویم .

منطقه ، واقعن زیباست و هوا به شدت خنک است . سوی شمالی این مرز باابهت سنگی ، مازندران است با جنگل هایی انبوه و هوائی بسیار خنک و سوی جنوبی این مرز طبیعی ، دشتی کوهستانی است با هوائی گرم تر . این سوی ، سمنان است و آن سوی ، مازندران .

سمنان

4 )) کاروان سرای لاسجرد

سمنان

در راه برگشت به سمت قزوین ، سری هم به کاروان سرای لاسجرد میزنیم . این کاروان سرا در کنار روستای لاسجرد که در میانه ی راه اصلی است ، قرار دارد . این کاروان سرا ، همینک به یک مجتمع گردشگری ، پذیرایی و اقامتی ، تغییر کاربری داده ولی زیبایی خود را هم چنان نگاه داشته است .

این کاروان سرا ، پس از جنگ ایران و عراق ، مدتی به عنوان زندان دربندان عراقی ، به کار میرفت و سپس بازسازی شد .

چند نکته :

1 )) ساعت کاری کاروان سرا از ده صبح تا یک بامداد است .

2 )) به دلیل اقاتمتی بودن مجموعه ، باید از هر گونه مزاحت ، پرهیز داشت .

3 )) برای اقامت در مجموعه ، داشتن مدارک شناسایی ، الزامی است .

4 )) استفاده از مواد اشتعالزا در داخل مجموعه ، ممنوع است .

5 )) به دلیل آسیب رسیدن به سازه های مجموعه ، توپ بازی و بازی های حرکتی ، ممنوع است .

6 )) پخش آهنگ شخصی در مجموعه ، ممنوع است .

سمنان

 

 

 

 

درباره ی اشکان هاشمی

اشکان هاشمی هستم ملقّب به مرد همیشه در سفر ؛ زاده ی 6 اردیبهشت 1362 ؛ دل داده ی ایران و تاریخ و طبیعت بی مانندش . سفر رو به صورت رسمی و ثبت شده از 14 اردیبهشت 1385 با سفری دلچسب به استان آذرآبادگان باختری ، آغاز کردم

مطلب پیشنهادی

روستای باقرآباد

روستای باقرآباد

روستای باقرآباد روستای باقرآباد ، روستایی کوچک و نیمه رها شده است در شهرستان بویین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.