سه‌شنبه 29 اسفند 1402
خانه / اقامتگاه ها / پایان شهریور در اصفهان با 4 دیدنی

پایان شهریور در اصفهان با 4 دیدنی

پایان شهریور در اصفهان

1 )) هتل شاه عباسی

شاه عباسی ، از برزگ ترین و گران ترین هتل های ایران است که در ساختمانی آراسته در مرکز شهر اصفهان ، برپا شده است . هتل ، دارای سازه ای جادوگرانه و شگفتی آفرین است که نگاه بینندگان را به خود ، جلب میکند . هتل امروزین ، کاروان سرایی بوده است در دوره ی صفویه با گستره ای پهناور .

هتل شاه عباسی

از جمله کاروان سراهای ساخته شده در دوره ی صفوی ، کاروان سرای مادر شاه میباشد که در دوران شاه سلطان حسین صفوی به امر مادر شاه ، ساخته شد . در سال 1336 خورشیدی با تصمیم شرکت سهامی بیمه ی ایران ، مقرر گردید کاروان سرای یادشده با نگه داشت اصالت ساخت آن برای پذیرایی و مانایی مهمانان عالی رتبه ی کشور و هم چنین گردشگران داخلی و بیرونی به هتل 5ستاره ی تشریفاتی ، تبدیل گردد .

هتل شاه عباسی

هتل شاه عباسی

کارهای بازسازی و بهسازی مهمان سرا از سال 1336 ، آغاز شد و تا سال 1343 زیر نظارت مهندسین متبحر و کاردان و با هنرمندی طراحان ، معماران و نقش پردازان چیره دست اصفهانی به پایان رسید .

امکانات این هتل ، دربردارنده ی 225 باب گونه های اتاق ، کاشانه ، سراچه های سنتی و مدرن و هفده تالار چندمنظوره با گنجایش های از بیست تا پانسد و پنجاه نفر ، برای برگزاری گونه های گردهمایی ها ، مهمانی ها ، هم اندیشی ها و رستوران های گوناگون ، مجموعه ی ورزشی و گونه های امکانات رفاهی تفریحی است .

هتل شاه عباسی

هتل شاه عباسی

نام تالارهای مهمان سرا ، برگرفته از نام سازه های نامدار شهر اصفهان بوده و آرایه های هر یک نیز به یادگارهای کهن ، همانندی دارد . محوطه ی باغ مهمان سرا با گستره ای افزون بر 6000 متر مربع با معماری چشمنواز خود و گونه های گل ها و درختان زیبا و نیز بودن چای خانه ی سنتی ، جایی یگانه و آرامش بخش را برای مهمانان ، فراهم آورده است .

هتل شاه عباسی

هتل شاه عباسی

مهمان سرای عباسی که تلفیقی از هنرهای گوناگون و ویژه همانند گچبری ، تشعیر ، تذهیب ، مقرنس ، مشبک ، لایه چینی ، مینیاتور و کپ بری با امکانات و تجهیزات کاملن مدرن و امروزی است ؛ از آغاز بنیانگزاری تا کنون خاطرات میزبانی و پذیرایی از سدها تن از شخصیت های عالی رتبه ی جهانی و هزاران گردشگر بیرونی و نیز برگزاری میهمانی ها ، تشریفات و هم اندیشی های کوچک و بزرگ را به همراه دارد .

هتل شاه عباسی

هتل شاه عباسی

این مهمان سرا از دیدگاه جایگاه جغرافیای طبیعی و واقع بودن در مرکز شهر ، هم سایگی با مسجد مدرسه ی چهارباغ و هم چنین بازار و نیز با فواصل بسیار کوتاه با جاهای تاریخی ، نزدیکگ به مراکز خرید و فروشگاه ها و نیز با داشتن فاصله ی 25 کیلومتری از فرودگاه ، 15 کیلومتری از راه آهن و 14 کیلومتری از پایانه های مسافربری از ویژگی های ممتاز ، برخوردار است .

هتل شاه عباسی

هتل ، دارای قهوه سرا ، رستوران ، فروشگاه فرش ، مطبّ پزشک ، اسخر ، سونا ، گنجینه ی قرآن ، کتاب خانه ، نت سرا ، آرایشگاه و سفره خانه نیز هست . هزینه ی اقامت ما برای هر سراچه ( سوئیت ) شد دو میلیون و یک سد و پنجاه هزار تومان . برخی میگویند کهن ترین هتل ایران زمین است .

2 )) کلیسای بت لحم

کلیسای بت لحم

پس از برخاستن از خواب و خوردن ناشتایی مفصل در هتل عباسی و تخلیه ی اتاق ها به سوی کلیسای بت لحم در محله ی زیبای جلفا میرویم .

کلیسای بت لحم مقدس واقع در میدان جلفا و در کنار کلیسای مریم مقدس در سال 1628 میلادی به دست خواجه پطرس ولیجانیان ، بازرگان نامدار در دوران صفوی و حاکمیت شاه عباس یکم ساخته شده . آرامگاه های وی و پسر و نوه اش نیز در حیاط کلیسا ، قرار دارد . دیوارنگاره ها و هم چنین کاشی های سرامیکی درون کلیسا به سبک هنری سده های 16 و 17 میلادی میباشد . این کلیسا ، دارای بزرگ ترین گنبد در میان کلیساهای جلفاست .

کلیسای بت لحم

ساخت کلیسا از گونه ی تالارهای گنبددار مستطیل شکل است .

کلیسای بت لحم

کلیسا ، دربردارنده ی سه بخش است :

بالکنی با سقف چوبی که از در باختری با ستون های مرکزی به سقف کلیسا ، پیوند یافته و توسط پله ها به پشت بام ، پایان میگیرد .

بخش مرکزی کلیسا

محراب

کلیسای بت لحم

3 )) روستای اشین

روستای اشین

نمیدونم شما هم عین من هستید یا نه ؛ من ، عاشق جاهای دورافتاده هستم ، جاهایی که انسان های کم تری در اون جاها هستن و یا کم تر به اون جاها ، سر میزنن ؛ حالا شما در نظر بگیرید روستایی رو که در دل بیابون های مرکزی ایران ، قرار گرفته ؛ سکنه ی همیشگی نداره و یکی دو نفر ، هر از چند گاهی به اون جا میرن و با نزدیک ترین مرکز زندگی ، بیش تر از 50 کیلومتر فاصله داره .

روستای اشین

این ها ، ویژگی های روستای اشین هستن . روستایی در نزدیکی شهر انارک ؛ البته نزدیکی که میگپم ، یعنی 50 کیلومتری . برای رفتن به اشین ، باید از پیش ، هماهنگی های لازم رو انجام بدید ؛ آخه بخشی از راه اشین از کنار مرکز هسته ای ایران میگذره و نیاز به دریافت اجازه داره .

روستای اشین

نیمی از راه 50 کیلومتری ، آسفالته هست و نیمی دیگه ، شوسه ی مناسب . هیچ جنبنده ای هم در اطراف ، دیده نمیشه . از نگهبانی مرکز هسته ای که میگذریم و به سوی روستا میریم ، کم کم به تپه ای میرسیم که روستا بر روی اون ، قرار گرفته و از دوردست ، مشخصه .

روستای اشین

چند خونه ی کاه گلی و خشتی بر روی یک تپه .

بانو باقری رو که از اهالی اشین بوده و همینک به کار گردشگری در این روستا ، مشغوله از راه اینستاگرام ، پیدا میکنم و از چند روز جلوتر باهاش ، قرار میگذارم تا به مون ، جای اقامت و غذا برای یک روز بده .

روستای اشین

هزینه مون میشه نفری 400 هزار تومن . منصفانه هست . روستا ، برق ، آب لوله کشی و گاز ندارد و زندگی در آن ، کاملن روستایی است .

روستای اشین

گویا نام روستا به معنای مکانی است که همیشه آب روان دارد .

روستای اشین

4 ) کاروان سرای زیزه

این کاروان سرای نیمه ویرانه که در عین حال هنوز زیبایی خود را نگه داشته است در میانه ی راه کاشان به نطنز ، قرار گرفته و با گوگل مپ میتوانید بدان دسترسی داشته باشید .

کاروان سرای زیزه

کاروان سرای زیزه

کاروان سرای زیزه

کاروان سرای زیزه

 

 

درباره ی اشکان هاشمی

اشکان هاشمی هستم ملقّب به مرد همیشه در سفر ؛ زاده ی 6 اردیبهشت 1362 ؛ دل داده ی ایران و تاریخ و طبیعت بی مانندش . سفر رو به صورت رسمی و ثبت شده از 14 اردیبهشت 1385 با سفری دلچسب به استان آذرآبادگان باختری ، آغاز کردم

مطلب پیشنهادی

به سوی گیلان

به سوی گیلان

به سوی گیلان خرداد ماه است و این بار در کنار یک هم سفر جدید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.