یکشنبه 9 اردیبهشت 1403
خانه / استان ها / سیستان و بلوچستان / تمساح پوزه کوتاه ایرانی

تمساح پوزه کوتاه ایرانی

تمساح پوزه کوتاه ایرانی

تمساح

در راسک با رئیس میراث فرهنگی شهرستان،قرار دیدار داریم.ولی پیش از دیدار با ایشون،به اداره ی محیط زیست راسک میریم تا با هم راهی آقای هاشمی،رئیس این اداره،بریم برای دیدن تمساح پوزه کوتاه ایرانی در محیط طبیعی.با خودروی پیکاپ اداره ی محیط زیست،میریم به نقطه ای مناسب در کناره ی رود سرباز . دوربین ها رو آماده میکنیم و دقایقی رو به کمین میشینیم تا سرانجام میتونیم یه تمساح سه متری پوزه کوتاه رو در اون سوی رودخونه ببینیم.

تمساح

تمساح که حضور ما رو درنیافته،خیلی آروم میاد کنار رودخونه و به خواب میره.ما هم با دوربین های شکاری،دید میزنیمش و با دوربین عکسبرداری ازش،عکسای خوبی میگیریم.

تمساح

تمساح

مردم سیستان و بلوچستان به این موجود زیبا،علاقه ی زیادی دارن و براش،ارج ویژه ای قائلن.کارشناسا میگن برای همینه که نسل این تمساح تا کنون در ایران،بدون گزند مونده.پس از این‌برنامه میریم به سمت راسک تا با آقای حسینی،رئیس میراث فرهنگی،دیدار بکنیم.ایشون،ما رو برای ناهار میبره به خونه ی خودش.ناهاری که به ما میدن،دال هست=آمیزه ای از برنج تند با گوشت.خیلی هم خوش مزه هست.

تمساح

 

درباره ی اشکان هاشمی

اشکان هاشمی هستم ملقّب به مرد همیشه در سفر ؛ زاده ی 6 اردیبهشت 1362 ؛ دل داده ی ایران و تاریخ و طبیعت بی مانندش . سفر رو به صورت رسمی و ثبت شده از 14 اردیبهشت 1385 با سفری دلچسب به استان آذرآبادگان باختری ، آغاز کردم

مطلب پیشنهادی

روستای باقرآباد

روستای باقرآباد

روستای باقرآباد روستای باقرآباد ، روستایی کوچک و نیمه رها شده است در شهرستان بویین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.