پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
خانه / پل ها / پل سپید اهواز

پل سپید اهواز

در ساعت 25 : 13 و کیلومتر 53533 به شهر زیبای اهواز ، مرکز استان بزرگ خوزستان میرسم . در حال گشت زدن در شهر هستم که با تابلوی یک منطقه ، روبرو میشوم به نام : منطقه ی زیتون کارمندی .

پل آویزان اهواز

پل سپید اهواز

  این پل زیبا که بر روی رودخانه ی خروشان کارون ، بسته شده است در خیابان ساحلی باختری شهر اهواز ، قرار دارد . اگرچه ، گذر خودرو بر روی پل ، آزاد و بلامانع میباشد ولی رفت و آمد خودروها ، بسیار کم ، انجام میشود . ماشینم را در گوشه ای کنار خیابان ساحلی ، متوقّف میکنم و گام زنان به سمت پل می آیم . این پل برای رنگش به پل سپید نیز نامدار است . پل از دو سوی خاوری و باختری خود با دو اهرم بسیار بزرگ که نقش بالابر آن را نیز بازی مینمایند ، استوار و پابرجا ، نگاه داشته شده است . دو سازه ی فلزّی قوسی شکل نیز بر دو سمت جنوبی و شمالی پل ، قرار گرفته اند . این دو سازه با میله های فلزّی کلفتی با یک دیگر ، پیوند یافته اند تا استحکام بیش تری داشته باشند .

پل سپید اهواز

  گام زدن بر روی این پل زیبا در حالی که کارون خروشان در زیر آن ، روان است ، بسیار خوشایند میباشد .

درباره ی اشکان هاشمی

اشکان هاشمی هستم ملقّب به مرد همیشه در سفر ؛ زاده ی 6 اردیبهشت 1362 ؛ دل داده ی ایران و تاریخ و طبیعت بی مانندش . سفر رو به صورت رسمی و ثبت شده از 14 اردیبهشت 1385 با سفری دلچسب به استان آذرآبادگان باختری ، آغاز کردم

مطلب پیشنهادی

روستای خشکنات بالا

روستای خشکنات بالا

روستای خشکنات بالا از مجموعه روستاهای دورافتاده و کم تر شناخته شده ی استان قزوین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.