سه‌شنبه 28 فروردین 1403
خانه / پیشوازادگان / پیشوازاده جعفر

پیشوازاده جعفر

در ساعت 21 : 14 و کیلومتر 53840 به سوی امیدیّه به راه می افتم . در میانه ی راه ، تابلوی پیشوازاده ای را میبینم به نام مرقد پاک پیشوازاده جعفر که 6 کیلومتر از راه اصلی ، فاصله دارد و در سمت راست این راه ، قرار گرفته است . پس وارد این فرعی میشوم و پس از گذر از رودخانه ی مارون ، هنگامی که به نخستین سه راهی میرسم به سمت چپ و در سه راهی دوم به سمت راست میپیچم . پایان راه ، خاکی میشود و من تا آخرین نقطه ای که ماشین میرود ، میروم تا آن که در ساعت 36 : 14 و کیلومتر 53850 ، خودرو را نگاه داشته و گام زنان به سوی سازه ی پیشوازاده که دیگر ، معلوم شده است ، راه میافتم و این راه را در درازای ده دقیقه میپیمایم .

پیشوازاده جعفر

  پیشوازاده جعفر در محیطی آرام و دلنشین در میانه ی یک کشتزار ، قرار گرفته است و دارای ساختمانی کوچک میباشد . گنبد آن ، عایق پوشی شده و دور و اطراف ساختمان در حال بازسازی است . پس از بازکردن در ورودی به یک اتاق کوچک میرسم که در اصلی آرامگاه در سمت چپ آن ، واقع است . وارد که میشوم با دو سنگ گور بزرگ و 7 سنگ گور کوچک ، رو به رو میشوم که همه در درون اتاقکی زیر گنبد ، قرار گرفته اند . این اتاقک ، گچ کاری شده و به رنگ سپید درآمده است . اتاق ، بدون فرش و کفپوش است و با کفش ، وارد آن میشوم . این که صاحبان این گورها ، چه کسانی هستند و نسب شان به کدام بزرگوار میرسد بر من ، روشن نشد .

درباره ی اشکان هاشمی

اشکان هاشمی هستم ملقّب به مرد همیشه در سفر ؛ زاده ی 6 اردیبهشت 1362 ؛ دل داده ی ایران و تاریخ و طبیعت بی مانندش . سفر رو به صورت رسمی و ثبت شده از 14 اردیبهشت 1385 با سفری دلچسب به استان آذرآبادگان باختری ، آغاز کردم

مطلب پیشنهادی

اردبیل جان

اردبیل جان

اردبیل جان استان اردبیل جان برای دومین بار در سال 1402 ، میزبان ماست ؛ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.