شنبه 6 مرداد 1403
خانه / آبشارها / اردبیل ؛ 3 دیدنی

اردبیل ؛ 3 دیدنی

اردبیل ؛ 3 دیدنی

استان گوشه نشین ، زیبا ، دلبر ، مهربان و نازنین ایران زمین ، اردبیل ، همیشه یکی از مقاصد اصلی گردشگری من بوده است . با همراهی حامد و حسن ، دوستان قدیمی ، باز هم به سمت اردبیل ، استان مرزی شمال باختری ایران میرویم و از سه جای دیدنی آن ، بازدید میکنیم :

1 )) روستای دوست کندی

دوست کندی

البته این منطقه ، بیش تر به یک شهرک میماند تا یک روستا و این امر ، ناشی از گسترش روزافزون جمعیتی و فرهنگی مناطق ایران است . دوست کندی که در شهرستان پارس آباد مغان ، واقع شده ، حالت روستایی خود را از دست داده است ؛ اما در اطرافش ، میتوان دیدنی هایی را به نظاره نشست ؛ از آن جمله چهل پله یا قیرخ پلله میباشد .

دوست کندی

دوست کندی

دوست کندی

چند مانع زیبای سنگی بر جریان آب آب راهه ای پرآب که به ارس میپیوندد که نمایی جالب توجه را به وجود آورده است . تصور میکنم این چند نماد سنگی برای کم کردن سرعت روند آب باشند و شماره ی چهل نیز از جهت تقدس عددی بر روی آن ها ، نهاده شده است وگرنه چهل تا نیستند .

دیدنی دیگر نزدیک روستا ، کرانه ی بسیار دلنشین و زیبای رود ارس است ؛ رودی که به آرامی ولی باصلابت تمام از نزدیکی روستا میگذرد و روستا را به یک منطقه ی مرزی ، مبدل میسازد . لختی در کنار ارس مینشینیم و استراحت میکنیم . از دیدن تصاویر ارس ، بهره ی فراوان میبرم .

2 ) آبشار چالاچوخور

آبشار چالاچوخور در نزدیکی شهر اردبیل ، قرار دارد که با گوگل مپ به آسانی میتوانید آن را بیابید ؛ فقط حواس تان باشد که در نزدیکی های آبشار ، باید خودرو را در کنار راه اصلی ، نگه داشته و خودتان به آرامی به درون دره بروید تا به آبشار برسید .

آبشار چالاچوخور

راه آبشار

آبشار چالاچوخور

حسن و من در راه آبشار

3 ) خانه ی مناف زاده

این خانه ی تاریخی زیبا در بافت تاریخی شهر اردبیل ، قرار دارد و امروزه به مرکز آموزش آهنگ ، تبدیل شده است . از در که وارد میشویم ، پس از گذر از چند پله به حیاط اصلی میرسیم که با یک حوض زیبا و چندین درخت ، خودنمایی میکند . خانه با سه طبقه و یک زیرزمین در گوشه ی پایانی حیاط ، قرار دارد .

خانه ی مناف زاده

 

درباره ی اشکان هاشمی

اشکان هاشمی هستم ملقّب به مرد همیشه در سفر ؛ زاده ی 6 اردیبهشت 1362 ؛ دل داده ی ایران و تاریخ و طبیعت بی مانندش . سفر رو به صورت رسمی و ثبت شده از 14 اردیبهشت 1385 با سفری دلچسب به استان آذرآبادگان باختری ، آغاز کردم

مطلب پیشنهادی

منطقه ی یولچی

منطقه ی یولچی

منطقه ی یولچی اگرچه در نقشه ی راهنمای گردشگری استان قزوین ، یولچی به نادرست …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.