جمعه 10 فروردین 1403
خانه / روستاها / روستای قدیم آباد

روستای قدیم آباد

قدیم آباد

روستای قدیم آباد

روستای قدیم آباد ، روستایی است در فاصله ی بیست کیلومتری جنوب شهر قزوین که به باغ های پربار و بزرگش ، نامور میباشد . راه دسترسی به این روستا ، مناسب و آسفالته هست . ورودی روستا را با تابلوی خوشآمدگویی و یک ساختمان نیمه ویرانه در سمت راست ، میتوان تشخیص داد .

قدیم آباد

اهالی ، ریشه ی نام روستا را دلیل جالبی میدانند و میگویند زیرا از قدیم ، آباد بوده است . ساختمان های درون روستا ، عمومن نوسازی شده و تنها میتوانیم چند ساختمان انگشت شمار قدیمی و کاه گلی را ببینیم .

قدیم آباد

در بخش جنوبی روستا و نزدیک گورستان بزرگ آن ، جویباری با آبی روان و زلال میبینیم . در کنار جویبار ، تنی چند از بچه های روستا را میبینیم که به درخواست خودشان ، از ایشان ، عکس یادگاری برمیداریم .

قدیم آباد

گورستان روستا ، پر است از سنگ گورهای قدیمی و این امر ، نشان از کهنای زیست در این منطقه دارد .

قدیم آباد

از ساختمان های شورای روستا ، مدرسه ها ، مسجد و امام زاده ظهیر هم دیدن میکنیم .

قدیم آباد

به گفته ی یکی از اهالی کهن سال روستا ، قدیم آباد از تجمیع اهالی پنج روستای رحیم آباد ، شریف آباد ، زین آباد ، کریم آباد و جمال آباد که همگی ، همینک رها شده اند ، تشکیل یافته است . در سرشماری سال 1392 ، این روستا ، دارای 362 خانوار و 1652 نفر جمعیّت بوده است . کار بیش تر مردم ، باغداری و کشاورزی است . دهیار روستا ، بانو فاطمه بهرامی میباشد . روستا ، دارای یک تپه ی تاریخی در نزدیکی امام زاده ظهیر هم هست .

 

درباره ی اشکان هاشمی

اشکان هاشمی هستم ملقّب به مرد همیشه در سفر ؛ زاده ی 6 اردیبهشت 1362 ؛ دل داده ی ایران و تاریخ و طبیعت بی مانندش . سفر رو به صورت رسمی و ثبت شده از 14 اردیبهشت 1385 با سفری دلچسب به استان آذرآبادگان باختری ، آغاز کردم

مطلب پیشنهادی

به سوی گیلان

به سوی گیلان

به سوی گیلان خرداد ماه است و این بار در کنار یک هم سفر جدید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.