شنبه 1 اردیبهشت 1403
خانه / چشمه ها / چشمه علی آوج

چشمه علی آوج

1 )) از قزوین تا چشمه علی ، یک ساعت و بیست دقیقه زمان و 124 کیلومتر مسافت است که باید از شهرها و روستاهای اقبالیّه ، تاکستان ، خرّم دشت ، رادکان ، قلعه شهدا ، سیف آباد ، چهل چشمه و آب گرم گذشت ؛ کم تر از دو کیلومتر پس از شهر آب گرم ، به سه راهی کلنجین میرسم که آن را به سمت چپ میروم و پس از گذر از ورودی روستای ارتش آباد ، یک راه شاخه ای خاکی در سمت چپم میبینم که با تابلوی قرمز رنگ چشمه علی ، مشخّص شده است ؛ وارد این راه خاکی میشوم و پس از پیمودن راهی کوتاه به چشمه علی میرسم .

2 )) چشمه علی ، چشمه ایست پرآب که اطراف آن را ساخته و به صورت یک استخر کوچک درآورده اند و بخشی از دیواره ی استخر را برای بیرون رفتن آب ، باز کرده اند که آب از این بخش به صورت رودی خروشان و کوچک ، بیرون میزند .

3 )) مردم را اعتقاد بر آن است که علی ، نخستین پیشوای شیعیان به این منطقه آمده و از این آب ، آشامیده است ؛ برای همین به این چشمه ، این نام را داده اند .

4 )) استخر کوچکی که در گرداگرد چشمه ، ساخته شده ، پر از ماهی های بزرگ و کوچک و به رنگ های قرمز ، خاکستری و سیاه میباشد .

5 )) در این سفر ، آقایان رضا و پرویز از بچه های باصفای شهر آب گرم ، مرا همراهی و از من هم در خانه ی آقا رضا به صرف ناشتایی و هم در کنار چشمه علی به صرف چای ذغالی ، پذیرایی کردند .

چشمه علی آوج

من در کنار رود به دست آمده از چشمه

چشمه علی آوج

نمایی از استخر چشمه

چشمه علی آوج

نمایی از استخر چشمه

چشمه علی آوج

آقایان رضا و پرویز

چشمه علی آوج

من در کنار چشمه

درباره ی اشکان هاشمی

اشکان هاشمی هستم ملقّب به مرد همیشه در سفر ؛ زاده ی 6 اردیبهشت 1362 ؛ دل داده ی ایران و تاریخ و طبیعت بی مانندش . سفر رو به صورت رسمی و ثبت شده از 14 اردیبهشت 1385 با سفری دلچسب به استان آذرآبادگان باختری ، آغاز کردم

مطلب پیشنهادی

استان سمنان

استان سمنان

استان سمنان با همراهی هم سفر عزیزم ، مرصاد میریم به سوی استان سمنان تا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.