پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403
خانه / آبشارها / دو آبشار و یک گنجینه

دو آبشار و یک گنجینه

به دنبال معرّفی آبشاری به نام درودوزن ، توسّط یکی از هم میهنان رشتی ، روز آدینه 22 آبان 1394 را برای بازدید از این آبشار زیبا ، ویژه ساختم ؛ در راه دیدن این آبشار از آبشاری دیگر به نام سیاه کش درّه نیز بازدید کردم و به پیشنهاد دوست خوبم ، وحید نصرت آقایی ، در راه برگشت ، از گنجینه ی میراث روستایی گیلان هم دیدن کردیم :

1 )) آبشار دودوزن

دو آبشار و یک گنجینه

آبشار زیبا و پرخروش دودوزن در نزدیکی روستای خرّم کش قرار دارد ؛ برای رسیدن به این روستا ، باید به شهر شفت بروید و از شهر شفت ، راه احمد سرگوراب را پی بگیرید و پس از گذشتن از چند روستا از جمله شالما ، سیاهمزگی و سپیدمزگی به روستای خرّم کش برسید ؛ پس از نگه داشت خودرو و پیمودن یک راه پلّه شده ی مناسب که حدود یک ربع ساعت زمان میبرد به آبشار دودوزن میرسید . آبشاری که پس از شکافت صخره ای ، روان شده و بسیار هم پرآب است . خیلی نمیتوان به آبشار ، نزدیک شد .

دو آبشار و یک گنجینه

دو آبشار و یک گنجینه

از آن جا که پس از سرازیر شدن آب به پایین ، قطرات آن هم چون دود ، فضای اطراف را آکنده کرده اند ، به این آبشار ، این نام را داده اند ؛ رو به روی آبشار ، قهوه خانه ی کوچک آقای حسین صفاست که چایی را در این قهوه خانه مینوشیم ؛ در آن سرما ، این چای میچسبد .

دو آبشار و یک گنجینه

من و آقای حسین صفا

2 )) آبشار سیاه کش درّه

دو آبشار و یک گنجینه

در راه برگشت از آبشار دودوزن در سمت راست مان و در نزدیکی راه ، آبشاری را میبینیم که بسیار زیباست و سیاه کش درّه ، نام دارد . این آبشار ، از آبشار دودوزن ، کوچک تر و کوتاه تر است ولی پراکندگی اش بر رویه ی زمین ، بیش تر میباشد . نگاره های زیبایی در کنار این آبشار میگیریم و میرویم .

دو آبشار و یک گنجینه

3 )) گنجینه ی میراث روستایی گیلان

در راه فومن به رشت و در نزدیکی جنگل سراوان ، این گنجینه ی زیبا ، واقع شده است .

دو آبشار و یک گنجینه

دو آبشار و یک گنجینه

دو آبشار و یک گنجینه

درباره ی اشکان هاشمی

اشکان هاشمی هستم ملقّب به مرد همیشه در سفر ؛ زاده ی 6 اردیبهشت 1362 ؛ دل داده ی ایران و تاریخ و طبیعت بی مانندش . سفر رو به صورت رسمی و ثبت شده از 14 اردیبهشت 1385 با سفری دلچسب به استان آذرآبادگان باختری ، آغاز کردم

مطلب پیشنهادی

استان سمنان

استان سمنان

استان سمنان با همراهی هم سفر عزیزم ، مرصاد میریم به سوی استان سمنان تا …

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.