دوشنبه 26 شهریور 1403
خانه / دریاچه ها / باز هم گیلان

باز هم گیلان

باز هم گیلان

استان های ایران مون ، یکان یکان شون ، کلی جاهای دیدنی طبیعی و تاریخی دارن و مطمنن عمر چندین ساله هم نمیتونه دیدن کامل اونا رو بسنده باشه . باز هم گیلان و باز هم زیبایی هایش .

1 )) استخر طبیعی نورماس

گیلان

سال ها پیش در جایی خونده بودم که در اطراف شهرستان شفت در نزدیکی روستایی به نام نورماس ، دریاچه ایست که شب ها از آن ، صداهای ترسناک میآید .

حتا در سفر استانیم به سال 1398 به استان گیلان ، سری به این دریاچه هم زدم و تا دمادم غروب آفتاب در کنار این دریاچه ماندم ولی چون تنها بودم ، ترس مرا فراگرفت و عقلانی هم نبود که شب مانی میکردم .

گیلان

تا این که سرانجام در سال 1402 ، قسمت شد با 4 تن از دوستان ، راهی استان گیلان و این دریاچه بشویم ؛ چادر برپا کنیم و شب را در کنار آن ، اردو بزنیم .

این دریاچه ، استخری است همانند بسیاری از آبگیرهای استان که اهالی ، آب را برای بهره برداری کشاورزی و باغداری در آن ، گرد میآورند ؛ البته آب به دست آمده از بارش ها نیز به انبوهی آن ، کمک میکند .

دریاچه ، بسیار زیباست و چند آبگیر کوچک هم در اطرافش ، زیبایی آن را دو چندان نموده است . هم چنین پوشش گیاهی هم بر زیبایی آن ، افزوده است . دور دریاچه را قدم میزنیم و با سگ ها ، گاوها و آدم ها ، رو به رو میشویم .

گیلان

شباهنگام هم با خیالی آسوده و بدون هیچ ترس یا سر و صدائی ویژه یا ترسناک در چادرهای مان میخوابیم .

گیلان

2 )) ییلاق بیلگادول

گیلان

شهرستان زیبای ماسال ، پره از ییلاقات بزرگ و خوش آب و هوا که برخی هاشون رو بیش تر گردشگرها میشناسن ؛ از جمله اولسبلانگاه و سوله چاله ؛ مناطقی که در گرمای تابستان ، پناهگاه انسان های گریزان از گرما بوده و هستند . یکی دیگه از ییلاقات ماسال ، بیلگادول هست با یک نام تالشی .

گیلان

با گوگل مپ میتونید به آسونی به این ییلاق برید ؛ حواس تون باشه راه خاکی منتهی به ییلاق ، ناهموار و کمی خطرناکه . این ییلاق هم همانند ییلاق های دیگه ، خونه های ساده ی کلبه مانند داره .

گیلان

3 )) گردنه ی حیران

گیلان

این گردنه هم از نامورترین راه ها و گردنه های ایران است در شمال باختری کشور که نام خود را از روستای نزدیک خود گرفته است . گردنه ای زیبا که هنوز هم گیلانی ها و اردبیلی ها بر سر تعلق آن به استان خویش با یک دیگر ، اختلاف دارند .

در این جا میتوانید از امکانات فراوان تفریحی و گردشگری از جمله تله کابین ، شیربلال ، آش ، پیاده روی و چیزهای دیگر ، استفاده بکنید .

یکی میگفت گردنه ی حیران ، نام خود را از بانویی افسانه ای به نام جیران گرفته که دختر یک خان بوده است .

4 )) ییلاق دارستان

نیک فرجامی سفرمان ، ییلاق گسترده و بزرگی است به نام دارستان در شهرستان رودبار . در این ییلاق ، وارد روستای گردشگری دارستان میشوبم . ناهار خوش مزه ای را در آن جا میخوریم .

گیلان

 

 

 

درباره ی اشکان هاشمی

اشکان هاشمی هستم ملقّب به مرد همیشه در سفر ؛ زاده ی 6 اردیبهشت 1362 ؛ دل داده ی ایران و تاریخ و طبیعت بی مانندش . سفر رو به صورت رسمی و ثبت شده از 14 اردیبهشت 1385 با سفری دلچسب به استان آذرآبادگان باختری ، آغاز کردم

مطلب پیشنهادی

خیابان فردوسی

خیابان فردوسی

خیابان فردوسی خیابان فردوسی ، خیابانی مهم و مرکزی در شهر قزوین است که در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.