سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403
خانه / استان ها / تهران / گنجینه ی فرش

گنجینه ی فرش

گنجینه ی فرش 

گنجینه ی فرش ایران در 22 بهمن 1356 ، گشوده شد . شاید فرح هم که این گنجینه را میگشود ، می دانست از یک سال دیگر ، چنین روزی به یک جشن حکومتی ، تبدیل می شود . حدود 135 تخته از فرش های گران بهای ایرانی از سده ی نهم کوچی تا دوره ی معاصر در این گنجینه به چشم می خورند . معماری ساختمان گنجینه ، همانند دار قالی با گستره ی 3400 متر است . عکسبرداری و فیلمبرداری بدون فلاش ، شدنی بوده و دست زدن به فرش ها ، مــــمنوع می باشد . در این گنجینه ، گونه های فرش های لچک ترنج ، تصویری ، محرابی درختی ، محرابی گلدانی ، قابقابی مرغی و بتّه ، ابزار رنگرزی و بافت فرش ، تابلوفرش های زیبا با نقوش ایرانی و یک فرش هنرمندانه با تصاویر اندیشمندان امریکایی در دو طبقه به معرض دید گذاشته شده اند .

گنجینه ی فرش

  ساعات کار گنجینه از 9 تا 16 ؛ جای آن در خیابان کارگر شمالی ، تقاطع دکترفاطمی ، درون بوستان لاله و شماره ی تلفنش ، 88967707 است . بلیط گنجینه هم ، 500 تومان می باشد . 

امروز ، بچه ها از قزوین و قم آمده اند . مهدی و مژگان از قم و مینا از قزوین .

درباره ی اشکان هاشمی

اشکان هاشمی هستم ملقّب به مرد همیشه در سفر ؛ زاده ی 6 اردیبهشت 1362 ؛ دل داده ی ایران و تاریخ و طبیعت بی مانندش . سفر رو به صورت رسمی و ثبت شده از 14 اردیبهشت 1385 با سفری دلچسب به استان آذرآبادگان باختری ، آغاز کردم

مطلب پیشنهادی

استان سمنان

استان سمنان

استان سمنان با همراهی هم سفر عزیزم ، مرصاد میریم به سوی استان سمنان تا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.