پنج‌شنبه 30 فروردین 1403
خانه / رودخانه ها / روستای گردشگری تالارگاه و منطقه ی زیبای گشت رودخان

روستای گردشگری تالارگاه و منطقه ی زیبای گشت رودخان

صبح روز 5شنبه چهارم بهمن ماه 1391 به سمت خطّه ی همیشه زیبای شمال ایران به راه می افتم تا ضمن دیدار با دوستان نازنینم از دو منطقه ی دیدنی در این قسمت از کشور ، بازدیدی داشته باشم . حدود ساعت 7 صبح به روستای زیبای کندلات می رسم و با دیدن دوستان خوبم ، مقداد ، علی اکبر ، میثم ، اسفندیار ، سمیّه و حدیثه مرادی ، از شادی در پوست خود نمی گنجم . صبحانه را صرف می کنیم و پس از اندکی استراحت با مقداد به سمت روستای تالارگاه که از روستاهای ییلاقی شهرستان ماسال می باشد ، حرکت می کنیم .

13-12

خودم در مسیر روستای تالارگاه در کنار یک آبشار کوچک

  وقتی از شهر ماسال ، خارج می شویم با منظره های فوق العاده بدیعی ، رو به رو می شویم که واقعاً مثال زدنی و دلنشین هستند . منطقه ی ماسال و ییلاقات آن ، یکی از بکرترین و دست نخورده ترین مناطق شمال کشور هستند که امیدوارم همین گونه بکر ، پاک و سالم ، باقی بماند .

13-6

آسمان زیبای اطراف

  به روستای زیبا و کوه پایه ای تالارگاه می رسیم . روستایی با خانه هایی شاد از رنگ که در طول یک دیگر بر روی کوه پایه ی شیبدار یک کوه ، بنا شده اند .

13-3

روستای گردشگری تالارگاه

13-8

در نمایی زیبا از روستای تالارگاه نشستم و عکس گرفتم .

  کمی از ظهر گذشته است و اندر پی غذائی برای ناهار با سراچه ی کوچک آقای احمدی برمی خوریم . به درون کلبه ی کوچک و زیبای وی می رویم و از او ، تقاضای غذا برای ناهار می کنیم . او که این کلبه را برای گردشگران ، مهیّا کرده است با چایی گرم از ما ، پذیرایی می کند و سپس ما را به درون اتاقک کوچکی ، راهنمایی می نماید . خانم آقای احمدی با تلاشی وصف ناپذیر به بافتن پاپوش هایی پرداخته و آن ها را برای فروش در معرض دید گردشگران قرار داده است . من هم با خریدن یک جفت از این پاپوش ها ، ضمن کمک به گردش اقتصاد این خانواده ی نازنین ، یادگاری را از این سفر برای خودم رقم می زنم .

13-9

در حالی که پاپوش های زیبا را بر پای دارم در اتاقک کلبه نشسته ام .

  خیلی گرسنه هستیم . بوی ناهار که کباب گوشت تازه ی گوسفند است ، حسابی مست مان کرده . آقای احمدی ، شروع به چیدن سفره می کند : ماست محلّی ، زیتون تازه ، باقلّا ، برنج خوش عطر محلّی ، دوغ محلّی و سرانجام کباب روغنی و دهان آب انداز گوسفند . . . به به ، شروع به خوردن می کنیم . خیلی می چسبد . پس از صرف غذا و نوشیدن چای ، با آقای احمدی هم عکس می گیریم و رهسپار می شویم . تلفن تماسّ با این اکولوژ زیبا : 01824823255 می باشد .

13-2

آقای احمدی و مقداد در جلوی اکولوژ

13-1

در راه برگشت از روستای تالارگاه

13-10

در مسیر برگشت از تالارگاه ، رودخانه ای را در کنار جادّه می بینیم . می ایستیم و عکس می گیریم .

13-13

مسیر روستای تالارگاه

  شب را در رشت ، مهمان اسفندیار ، دوست خوب دوران دانشگاهم هستم و فردا صبح ، باز هم با مقداد از رشت به سمت منطقه ی حفاظت شده ی گشت رودخان واقع در نزدیکی فومن ، راهی می شویم . شهر فومن را همگان با نام قلعه رودخان می شناسند ؛ در حالی که در مسیر همین قلعه و با ورود به یک جادّه ی فرعی بسیارزیبا به منطقه ی رؤیائی گشت رودخان می رسیم . 13-4

رودخانه ی جاری در گشت رودخان

  مسیر تا بخش هایی ، اسفالته است . سپس در حدود نیم ساعت ، باید خاکی را پیمود تا آن جا که به انتهای مسیر ماشین رو می رسید و اگر دوست و اراده داشته باشید ، می توانید پیاده در دل جنگل های زیبا ، قدم بزنید و در واقع جنگل نوردی کنید . کاری که ما ، انجام می دهیم . مسیر جنگلی و عبور رودخانه از دل آن ، واقعاً زیبا و دلنشین است .

13-11

کفش ها را کنده و به داخل آب زدم .

  پیاده روی و جنگل نوردی در کنار رودخانه ی زیبای خروشان ، حسّ عجیبی دارد ؛ جایی که هیچ خبری از سر و صدای ماشین ها و داد و فریاد انسان ها نیست و تنها صدای آب ، صدای پرندگان و نوازش نسیم خنک بر روی پوست بدن ، قابل حسّ است . در این منطقه نیز البتّه تا محدوده ی خاصّی ، می توانیم کلبه هایی را ببینیم که از قرار ، صاحبان آن ها ، این کلبه ها را به گردشگران ، کرایه می دهند تا بتوانند شبی متفاوت را در دل جنگل بگذرانند . این ، شماره ی تماس با آقای نعمت زاده است جهت اجاره ی کلبه ها : 09118320034

درباره ی اشکان هاشمی

اشکان هاشمی هستم ملقّب به مرد همیشه در سفر ؛ زاده ی 6 اردیبهشت 1362 ؛ دل داده ی ایران و تاریخ و طبیعت بی مانندش . سفر رو به صورت رسمی و ثبت شده از 14 اردیبهشت 1385 با سفری دلچسب به استان آذرآبادگان باختری ، آغاز کردم

مطلب پیشنهادی

استان سمنان

استان سمنان

استان سمنان با همراهی هم سفر عزیزم ، مرصاد میریم به سوی استان سمنان تا …

8 دیدگاه

  1. عکس ها فوق العاده بودن

  2. عکسا واقعا قشنگه اما چرا تنها؟!

  3. مثله همیشه زیبا جالب و خوندنی بود.

  4. خیلی جای قشنگیه

  5. من باتفاق همسرم میخواستیم بریم قلعه رودخان و دنبال کلبه اجاره ای میگشتیم که سر از سایت شما درآوردیم. ممنون استفاده کردیم.

  6. علیرضا گنجه

    ممنون خسته نباشید ولی عکسهایی در سایت گذاشتین مربوط به منطقه ییلاقی اولسبلنگاه می باشد نه تالارگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.