جمعه 31 فروردین 1403
خانه / آبشارها / غار پنج علی و آبشار اوچان

غار پنج علی و آبشار اوچان

منطقه ی زیبای طالقان ، پر است از دیدنی های طبیعی و تاریخی . هم راه با احسان حلّاجان برای دیدن دو تا از این دیدنی ها ، راهی طالقان میشویم ؛ یکی از خوبی های طالقان ، این است که فاصله اش با قزوین ، کم است . در آغاز به سراغ غار پنج علی میرویم :

1 )) غار پنج علی

2 (32)

این غار کوچک که گویا از جمله سکونتگاه های تاریخی انسان بوده است در راه روستای میناوند ، قرار گرفته است . برای رسیدن بدان ، حتماً باید پرس و جو بکنید ؛ زیرا راه و جای آن ، هرگز مشخّص نیست . از جایی که خودرو را نگه میداریم تا غار ، حدود ده دقیقه کوهپیمایی سبک است . غار ، دارای دو دهانه ی کوچک و دخمه هایی اتاق مانند میباشد که صرفاً ارزش باستان شناسی و دانشی دارد و فاقد ارزش های گردشگریست . آثار فراوان کند و کاو درون غار و اطراف آن به روشنی ، دیده میشود .

2 )) آبشار اوچان

2 (30)

پس از گذر از شهرک طالقان و دریاچه ی بزرگ آب بند آن ، باید به سمت روستای اوچان برویم . نرسیده به این روستا در کناره ی سمت راست پلی که به این روستا ، پایان می یابد ، آبشار نه چندان بلندی ، دیده میشود که دارای آبی زلال و حوضچه ی بزرگیست که از ریزش آب آن ، فراهم آمده است . در کنار این آبشار ، نشیمنگاه هایی برای اتراق و استراحت ، یافت میشوند . ما نیز ناهار را در نزدیکی حوضچه ی آبشار میخوریم .

2 (31)

2 (29)

درباره ی اشکان هاشمی

اشکان هاشمی هستم ملقّب به مرد همیشه در سفر ؛ زاده ی 6 اردیبهشت 1362 ؛ دل داده ی ایران و تاریخ و طبیعت بی مانندش . سفر رو به صورت رسمی و ثبت شده از 14 اردیبهشت 1385 با سفری دلچسب به استان آذرآبادگان باختری ، آغاز کردم

مطلب پیشنهادی

استان سمنان

استان سمنان

استان سمنان با همراهی هم سفر عزیزم ، مرصاد میریم به سوی استان سمنان تا …

یک دیدگاه

  1. سلام متشکر از توضیحی گه فرمودید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.