جمعه 10 فروردین 1403
خانه / آب گرم ها / گیلان ؛ 2 تا

گیلان ؛ 2 تا

گیلان

باز هم استان گیلان ، میزبان این روزهایم میشود و سه روزی مرا به حضور میپذیرد . این بار به باختر گیلان میروم و از یک چشمه و یک آبشار ، بازدید میکنم .

1 )) چشمه ی داش علی گیلده

جنگل

جنگل

جنگل

جنگل

جنگل

تصاویری از زیبایی های جنگل و مسیر

روستای گیلده در میانه های راه زیبای حیران به سوی اردبیل ، قرار دارد که با گوگل مپ به سادگی ، میتوان آن را یافت . بر مکانی که راه فرعی گیلده از راه اصلی ، جدا میشود برای خوردن ناهار میایستم و از مسوول غذاخوری درباره ی اقامتگاه در گیلده ، پرسش میکنم . او ، خود ، مکان اقامتی را به من ، معرفی میکند و با من به آن جا میآید . سراچه ای در درون روستای گیلده .

شب به استراحت میپردازم تا برای فردا و برای طبیعتگردی به سوی چشمه ی علی ، آماده باشم . صبح ، پس از خوردن ناشتایی و بستن بار و بنه به سوی انتهای روستا میروم تا جایی که به یک پارکینگ میرسم که چندین خودرو در آن جا ، پارک شده اند . خودرو را در پارکینگ گذاشته و آماده ی یک طبیعتگردی ملس به سوی چشمه میشوم . حدود دو ساعت باید راه بپیمایم .

مسیر ، واقعن زیبا و پاییزی است ؛ رنگ های درختان به شدت ، جلوه نمایی و دلبری میکند . عمده ی مسیر ، هموار و دلچسب است . در میانه ی راه ، کوهپیمایان و طبیعتگردان بسیاری را نیز میبینم . هوا ، خنک و دلرباست . این جنگل گردی در جنگل فندقلو ، به راستی بر دلم مینشیند . جای جای مسیر ، جویبارها ، روان هستند و به زیبایی محیط میافزایند . بخشی از مسیر را نیز در کنار یک رودخانه هستم .

مسیر به گونه ای است که امکان گم شدن در آن ، بسیار کم است ؛ زیرا پاکوب و مشخص است ؛ اگرچه توصیه بر این است که در روزهای غیرمعمول ، هیچ گاه به تنهایی به طبیعت نروید .

و سرانجام پس از دو ساعت خوشایند جنگل نوردی به آب گرم میرسم ؛ آبی که در یک حوضچه ی کوچک انباشته و از آن ، بهره برده میشود . سرچشمه ی آب ، کوه سنگی کنار آن است . تنی چند از افراد نیز در حال تن آسایی در آب هستند . دمای این آب از محیط اطرافش ، بالاتر است .

2 )) آبشار ریشو

آبشار ریشو

پس از دیدن چشمه ی زیبای داش علی در ژرفای جنگل میرم به سمت شهر کوچک حویق تا شب رو پیش دوست خوبم ، آرش باشم ؛ فردا صبح ، باید با هم بریم به سمت آبشار ریشو . آرش ، منو به گرمی به حضور میپذیره .

آبشار ریشو

صبح که ناشتایی رو میخوریم ، شال و کلاه میکنیم تا دوباره دل رو به جنگل بسپاریم ؛ اما این بار جنگلی دیگر در سمتی دیگر از گیلان . تا یه جاهایی رو میشه با ماشین رفت . پیاده روی تا آبشار ریشو ، حدود یک ساعت و نیم  زمان میبره و چون روزهای پیشین ، بارندگی زیاد و سنگینی شده ، کمی طولانی میشه ؛ اما همانند دیروز ، بسیار دلچسب و دلنواز هست .

آبشار ریشو

آبشار ریشو از زیباترین آبشارهای استان گیلان و ایران هست که پیمودن راه جنگلی گِل آلود به دیدنش میارزه .

آبشار ریشو

آبشار ریشو

 

 

درباره ی اشکان هاشمی

اشکان هاشمی هستم ملقّب به مرد همیشه در سفر ؛ زاده ی 6 اردیبهشت 1362 ؛ دل داده ی ایران و تاریخ و طبیعت بی مانندش . سفر رو به صورت رسمی و ثبت شده از 14 اردیبهشت 1385 با سفری دلچسب به استان آذرآبادگان باختری ، آغاز کردم

مطلب پیشنهادی

روستای خشکنات بالا

روستای خشکنات بالا

روستای خشکنات بالا از مجموعه روستاهای دورافتاده و کم تر شناخته شده ی استان قزوین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.