جمعه 10 فروردین 1403
خانه / برج ها / سه دیدنی در مازندران

سه دیدنی در مازندران

1 )) پیشوازاده سیّدعلی کیا سلطان

یکی از نامدارترین پیشوازاده های شهرستان نوشهر است که در روستای خیرود ، واقع شده و حدود 700 سال کهنا دارد . دارای ساختمانیست سپید رنگ و کوچک که مورد بازسازی قرار گرفته است . بنا بر گفته ها ، در و پنجره های آن ، همگی از طلا بوده که مورد سرقت واقع شده اند .

2-3

2-7

میرحسین و من

2 )) برج کاخ بابل

یک برج دیده بانیست که در مرکز شهر بابل و کنار اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان و دانشکده ی دندان پزشکی ، قرار گرفته است . این برج ، جزئی از کاخ های پهلوی در این منطقه بوده است و کهنای آن نیز به دوره ی پهلوی برمیگردد . بدبختانه ، در ورودی برج ، بسته است .

2-1

3 )) دژ پولاد

راهی دراز را پی میگیریم تا به شهر بلده در جنوب مازندران برسیم . دژ پولاد که بخش بسیار اندکی از آن بر جای مانده ، هم پیوند با اوایل دوره ی اسلامی است . بالارفتن از آن ، ساده و کوتاه است ؛ البتّه بخش پایانی اش را باید با احتیاط بیش تری پیمود . ویرانه ی یک برج ، دیواره و در ورودی دژ از آن ، دیده میشوند . راه دسترسی به برج از درون شهر بلده است .

2-4

یک برج دژ

2-5

2-6

درباره ی اشکان هاشمی

اشکان هاشمی هستم ملقّب به مرد همیشه در سفر ؛ زاده ی 6 اردیبهشت 1362 ؛ دل داده ی ایران و تاریخ و طبیعت بی مانندش . سفر رو به صورت رسمی و ثبت شده از 14 اردیبهشت 1385 با سفری دلچسب به استان آذرآبادگان باختری ، آغاز کردم

مطلب پیشنهادی

روستای خشکنات بالا

روستای خشکنات بالا

روستای خشکنات بالا از مجموعه روستاهای دورافتاده و کم تر شناخته شده ی استان قزوین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.