پنج‌شنبه 30 فروردین 1403
خانه / درختان / درخت چنار خونبار روستای توداران

درخت چنار خونبار روستای توداران

  1 )) از کاسپین تا روستای توداران ، 49 کیلومتر فاصله و 46 دقیقه زمان است . برای رسیدن به این روستای کوچک و زیبا از کهن راه کاسپین ـ تهران و پس از گذر از شهر بیدستان ، شهر شریفیّه و روستای ناصر آباد به راه شاخه ای سمت چپ میپیچیم و از روستای بهجت آباد نیز میگذریم و پس از رسیدن به یک سه راهی به سمت راست آن میرویم تا به روستای توداران برسیم .

2 )) در این روستا با آقای محرّم علی حیدری ، قرار دیدار دارم تا ما را برای بازدید از درخت خونبار چنار این روستا به مسجد ببرد ؛ مسجد نوساز این روستا  در میانه های آن ، قرار گرفته و سه درخت چنار بزرگ و تنومند و سرافراشته در حیاط مسجد ، جا خوش کرده اند که گویا از درخت میانی که قطرش از دو درخت دیگر ، کم تر میباشد در روزهای دهم محرّم هر سال ، شیره ای به رنگ خون ، بیرون میزند که مردم ، این بیرون زدن شیره را منتسب به غم و اندوه روز دهم محرّم میدانند .

3 )) هم چنین مردم روستا ، اعتقاد به توان درمان و روا کردن نیاز توسّط این شیره ی درخت دارند و همسر آقای حیدری ، خود ، شاهد درمان فردی با مشکل روانی در سال پیش در کنار این درخت بوده است . نمونه ی شیره ی درخت را هم که به رنگ قرمز کم رنگ میباشد در خانه ی آقای حیدری میبینیم .

درخت چنار خونبار روستای توداران

درختان چنار که درخت میانی ، خونبار است .

درخت چنار خونبار روستای توداران

آقای حیدری و من در خانه ی روستایی شان

درخت چنار خونبار روستای توداران

من و پریسا در خانه ی روستایی آقای حیدری

درباره ی اشکان هاشمی

اشکان هاشمی هستم ملقّب به مرد همیشه در سفر ؛ زاده ی 6 اردیبهشت 1362 ؛ دل داده ی ایران و تاریخ و طبیعت بی مانندش . سفر رو به صورت رسمی و ثبت شده از 14 اردیبهشت 1385 با سفری دلچسب به استان آذرآبادگان باختری ، آغاز کردم

مطلب پیشنهادی

استان سمنان

استان سمنان

استان سمنان با همراهی هم سفر عزیزم ، مرصاد میریم به سوی استان سمنان تا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.