سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403
خانه / باغ ها / باغ گنجینه ی هنر ایرانی

باغ گنجینه ی هنر ایرانی

باغ گنجینه ی هنر ایرانی

هنگامی که به میدان تجریش می رسم ، تابلوی راهنمای باغ گنجینه ی هنر ایرانی که در یکی از خیابان های سمت چپ میدان ، نصب شده ، نظرم را به خود ، جلب می کند . به آن سمت رفته و باغ گنجینه را می یابم . باغ گنجینه ی هنر ایرانی با گستره ی یک هکتار در الهیّه و هم پیوند به دوره ی پهلوی یکم می باشد . مالک آن ، بانو توران مهاجر اسلامی ( امیراحمــــدی ) بوده که این سازه را در سال 1310 کوچی خورشیدی می سازد . این باغ زیبا در تاریخ 5 / 3 / 1386 به عنوان گنجینه ، گشایش می یابد . ورودی آن نیز رایگان است . در این باغ گنجینه ، کارگاه آفرینش هنری ، فروشگاه دستاوردهای فرهنگی و قهوه سرا ، مشغول کار هستند .

باغ گنجینه ی هنر ایرانی

نمونک آرامگاه دانیال در شوش

  در باغ گنجینه ی هنر ایرانی ، نمونک های بسیار زیبا از برخی دیدنی های مهمّ ایران ، ساخته و نصب شده اند و در واقع ، ایرانی کوچک را به تصویر کشیده اند . بر روی دیوارهای احاطه کننده ی باغ هم ، تصاویری از تهران کهن ، به چشم می خورند .

باغ گنجینه ی هنر ایرانی

نمونک گنبد سلطانیّه

درباره ی اشکان هاشمی

اشکان هاشمی هستم ملقّب به مرد همیشه در سفر ؛ زاده ی 6 اردیبهشت 1362 ؛ دل داده ی ایران و تاریخ و طبیعت بی مانندش . سفر رو به صورت رسمی و ثبت شده از 14 اردیبهشت 1385 با سفری دلچسب به استان آذرآبادگان باختری ، آغاز کردم

مطلب پیشنهادی

استان سمنان

استان سمنان

استان سمنان با همراهی هم سفر عزیزم ، مرصاد میریم به سوی استان سمنان تا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.