جمعه 10 فروردین 1403
خانه / آب گرم ها / آب گرم دهلران

آب گرم دهلران

مقصد پسین ما ، آب گرم دهلران است . برای دسترسی به شهر دهلران ، باید راه پیموده شده تا دریاچه ی دوقلوی سیاه گاو را تا سه راهی گل گل پایین بازگردید . در این سه راهی به سمت چپ بپیچید . پس از گذراندن شهر کوچکی به نام مورموری ، حدود 40 دقیقه با دهلران ، فاصله خواهید داشت .

شهر دهلران : دهلران ، یکی از شهرهای جنوبی استان ایلام است که نام آن با نام 8 سال جنگ ، گره خورده است . این شهر زیبا ، دارای دیدنی های بسیاری است که ما به دیدن و بهره گیری از آب گرم آن ، بسنده نمودیم .

علّت گزینش : زدودن خستگی و بهره برداری درمانی

نشانی : میدان دوم شهر از سمت آبدانان ، سمت راست

هنگامی که ما به دهلران می رسیم ، ساعت ، اندکی از بررفتن خورشید ، گذشته است . در همان هنگام با مراجعه به آب گرم شهر که در 3 کیلومتری آن ، واقع شده ، تصمیم به آب تنی می گیریم . آب گرم ، کاملاٌ خلوت و به اصطلاح معمول ، قُرُق است و ما ، 4 تن از آن ، بهره می گیریم . در برابر هر 20 دقیقه بهره گیری از آن ، باید 500 تومان پرداخت . آب ، آرامشبخش ولی محیط ، چنتش آور است . بدبختانه دستشویی ها و دوش های شست و شو ، خرابند . پس از حدود 40 دقیقه بهره گیری ، از آب ، بیرون آمده و به سمت شهر باز می گردیم . سعید ، گردن بند یادگاری اش را در آب گرم ، جا گذاشت و از این بابت ، بسیار ناراحت بود .

آب گرم دهلران

حوضچه ی آب گرم دهلران

درباره ی اشکان هاشمی

اشکان هاشمی هستم ملقّب به مرد همیشه در سفر ؛ زاده ی 6 اردیبهشت 1362 ؛ دل داده ی ایران و تاریخ و طبیعت بی مانندش . سفر رو به صورت رسمی و ثبت شده از 14 اردیبهشت 1385 با سفری دلچسب به استان آذرآبادگان باختری ، آغاز کردم

مطلب پیشنهادی

روستای خشکنات بالا

روستای خشکنات بالا

روستای خشکنات بالا از مجموعه روستاهای دورافتاده و کم تر شناخته شده ی استان قزوین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.