جمعه 10 فروردین 1403
خانه / برج ها / برج میلاد

برج میلاد

برج میلاد

برج زیبای میلاد که به راستی نماد تهران نوین است در مرکز سنگینی چهار بزرگ راه مــــــــهم و زندگانی بخش تهران ( شهیدهمّت ، حکیم ، یادگار امام و شیخ فضل الله نوری ) ، واقع شده است . برای بازدید از برج ، 4 روز پیش با شماره تلفن 84361091 ، تماس گرفته و نام نویسی کردم . در این روز ، زینب ، مینا و محدّثه ، هم راهم هستند . با پرداخت نفری 60000 ریال ، وارد محوّطه ی برج می شویم . موارد زیر ، همگی از سخنان راهنمای برج ، برداشت شده اند :

برج میلاد

تهران از بالای برج

  این برج و سازه های اطراف آن در زمینی 15هکتاری ، ساخته شده است . سالن اصلی آن به عنوان مرکز همایش ها با 1700 نفر ظرفیّت ، دارای پهن ترین پرده ی سینمایی کشور است . بلندای برج ، 437 متر است که با این بلندا به عنوان چهارمین برج مخابراتی بلند جهان ، شناخته می شود . دو دستگاه بالابر که با سرعت 7 متر بر ثانیّه و روی هم رفته در مدّت 45 ثانیّه ، کار نقل و انتقال کسان به بالای برج را فراهم می سازند ، ساخت کشور سوییس هستند . در سر سازه ، 12 طبقه ، هستند که در طبقه ی ششم ، رستوران گردانی ، ساخته شده که در یک ساعت ، 360 دور می چرخد و در دور تا دور دیواره های آن ، یکی از داستان های شاه نامه ، حک شده است .

برج میلاد

تهران از بالای برج

  یکی از طبقات ، طبقه ی VIP است که ویژه ی کسان و میهمانی های ویژه است . زیرسازه ی لابی ، 17هزار متر مربّع می باشد . برج ، دارای 1800 پلّه ی اضطراری است که چندی پیش ، کسی معلول با یک ساعت و 47 دقیقه زمان ، آن ها را پیمود . طرّاح اصلی برج ، دکترحافظی ، نام دارد . برج ، هم چنین دارای دو طبقه ی زیر هم کف است . به دستور شهردار تهران ، قالیباف ، بازدیدهای همگانی از یکم تیرماه ، آغاز شده است .

برج میلاد

تهران از فراز برج

برج میلاد

زینب ، محدّثه و مینا در کنار برج

  برج در برابر زمین لرزه های 9 بزرگایی و بادهای 200 کیلومتری ، پایدار است و با هر رخدادی ، شیشه های برج ، در هم شکسته نمی شوند و تنها فرو می ریزند . از آن جا که خاک فندانسیون این منطقه ، مناسب بوده و دیدِ آن از هر جای شهر تهران ، به خوبی ، شدنی است ، این منطقه را برای ساخت برج ، برگزیده اند . آنتن برج ، 400 تن وزن دارد و از آن جا که برج در سدمین سالگرد زاده شدن روح الله خمینی ، گشوده شده به نام میلاد ، خوانده می شود .

یک تلسکوپ هم برای دیدن برج آزادی در بالای برج میلاد ، قرار داده شده که برج آزادی را به خوبی ، نمایش می دهد . 

پس از پایین آمدن از برج و خوردن خوراکی ، رهسپار پایانه می شویم تا بچه ها به قزوین برگردند . بچه ها را می رسانم تا با اتوبوس به قزوین برگردند و خودم ، رهسپار بوستان جنگلی لویزان می شوم .

درباره ی اشکان هاشمی

اشکان هاشمی هستم ملقّب به مرد همیشه در سفر ؛ زاده ی 6 اردیبهشت 1362 ؛ دل داده ی ایران و تاریخ و طبیعت بی مانندش . سفر رو به صورت رسمی و ثبت شده از 14 اردیبهشت 1385 با سفری دلچسب به استان آذرآبادگان باختری ، آغاز کردم

مطلب پیشنهادی

روستای خشکنات بالا

روستای خشکنات بالا

روستای خشکنات بالا از مجموعه روستاهای دورافتاده و کم تر شناخته شده ی استان قزوین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.