جمعه 31 فروردین 1403
خانه / استان ها / قزوین / سینما مهتاب

سینما مهتاب

سینما مهتاب ( 14 شهریور 1393 ) علی رضا هاشمی و جواد دانیال زاده سینمای خاطره انگیز مهتاب در خیابان آیت الله طالقانی ، قرار دارد . این سینما در سال 1349 ، بنیان نهاده شده و در سال 1387 ، ساختمان آن ، نوسازی شده است . مدیریّت سینما بر عهده ی آقای بصیری است که خود ، پیر عرصه ی فیلم و هنر و از علاقه مندان به هنر هفتم میباشد و با وجود رکود فراوان صنعت سینما ، هم چنان با دل دادگی و مهر ، کار خود را پی میگیرد . با نوسازی ساختمان سینما مهتاب ، شمار صندلی های آن نیز از 350 صندلی به 200 تا ، کاهش پیدا میکند .

سینما مهتاب

سینما مهتاب در سال 1340

سینما مهتاب

سینما مهتاب در سال 1379

سینما مهتاب

سینما مهتاب ؛ این سال ها

سینما ، امروزه ، دارای یک در ورودی شیشه ای و خودکار است که پس از ورود از آن به یک محوّطه ی کوچکی میرسیم که سمت چپ آن ، بوفه ی موادّ خوراکی ، سمت راستش ، میز مدیریّت و رو به رویش ، پیشخوان فروش بلیط است . پیش از بازسازی و همان گونه که من به درستی به یاد دارم ، در ورود به سالن پخش فیلم به جای پیشخوان فروش بلیط امروزی ، قرار داشت ولی اینک برای ورود به سالن ، باید با راهرویی به محوّطه ی پشتی پیشخوان رفت و از آن جا ، وارد سالن شد . از دری که امروزه ، جایگاه بیرون رفتن میباشد و در گذشته هم بوده است به سمت اتاق کوچک پخش فیلم میرویم که در طبقه ی بالا ، قرار دارد . در این اتاق ، هنوز دو دستگاه کهن آپارات ، نگه داشته میشوند ؛ اگرچه دیگر پخش فیلم با بهره گیری از رایانه ، انجام میشود . آقای احمدی که آپاراتچی این سینماست و 43 سال است که در این جا ، مشغول کار است با علاقه ی بسیار و گاهی با بغض در مورد آپارات ها و چگونگی کارکرد آن ها برای مان ، سخن میگوید . پیش از بازسازی در کنار اتاق آپارات ، صندلی های طبقه ی دوم ، قرار داشتند که امروزه دیگر دیده نمیشوند .

سینما مهتاب

آقای احمدی ( آپاراتچی سینما ) ، جواد و میرحسین

به سالن پخش فیلم هم میرویم و در آن جا با پرده ی سپیدرنگ بزرگ سینما نیز نگاره میگیریم . نام این سینما نیز از آغاز ، مهتاب بوده ؛ اگرچه پس از انقلاب و به دنبال سیاست های خنده آور حکومت انقلابی ، نام آن به ارشاد ، دگرگون میشود ولی پس از بازسازی سینما و با پافشاری های آقای بصیری ، همینک همان سینما مهتاب ، نام دارد .

سینما مهتاب

میرحسین ، من و آقای بصیری ( مدیر سینما )

درباره ی اشکان هاشمی

اشکان هاشمی هستم ملقّب به مرد همیشه در سفر ؛ زاده ی 6 اردیبهشت 1362 ؛ دل داده ی ایران و تاریخ و طبیعت بی مانندش . سفر رو به صورت رسمی و ثبت شده از 14 اردیبهشت 1385 با سفری دلچسب به استان آذرآبادگان باختری ، آغاز کردم

مطلب پیشنهادی

استان سمنان

استان سمنان

استان سمنان با همراهی هم سفر عزیزم ، مرصاد میریم به سوی استان سمنان تا …

3 دیدگاه

  1. علیرضا جان تازگی دیر به دیر سایت رو به روز میکنی
    ادامه بده،موفق باشی 🙂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.