جمعه 7 اردیبهشت 1403
خانه / آبشارها / آبشار شوی

آبشار شوی

آبشار شوی

یکی از زیباترین آبشارهای ایران ، به راستی آبشار شوی است . برای دسترسی به این آبشار ، دیشب هماهنگی های لازم را با دوستان خوبم ، بیژن حاجیوند و احمد شمس که از کوهنوردان لر هستند ، انجام دادم . بامدادان به سوی خانه ی احمد شمس در اندیمشک می روم و با هم دیگر به دنبال بیژن در خانه ی شان می رویم . سپس به سمت شهر دژپل ، راه میافتیم تا ماشین را در خانه ی یکی از دوستان به امانت بگذاریم و با نیسان به سمت منطقه ی آبشار به راه بیافتیم . پس از گذاشتن ماشین در خانه ی یک دوست و گردآوری ابزار و خوراکی های لازم ، سوار بر بخش بار نیسان می شویم و به سوی جنگل های شمال دژپل ، حرکت میکنیم . نیسان سواری هم عالمی دارد .

آبشار شوی

یکی از هم سفران گرامی در نیسان

بخش بیش تر راه ، آسفالته و مناسب است ؛ ولی پس از آسفالت به راهی خشن ، خاکی و نامناسب می رسیم که با نیسان به آسودگی ، پیموده میشود . اکنون به جایی رسیده ایم که نیسان را هم یارای آن نیست که بپیمایدش . به ناچار پیاده می شویم و از یک درّه ی نسبتاً پرشیب ، پایین می رویم تا به چادر عشایر برسیم . با برخورد گرم و پذیرایی خوب عشایر لر مستقر در این درّه و دوری از های و هوی شهر ، خود را در میان طبیعت زیبای خداوندی می یابم و خدا را برای این روز و این ساعت ، سپاس میگویم .

آبشار شوی

گروهی از دوستان عشایر

با درخواست عشایر مهمان نواز ، وارد چادر آن ها می شویم ؛ چادری که به پشتوانه ی قلوه سنگ های بزرگ ، برپا شده و بسیار دلنشین است .

آبشار شوی

در چادر عشایر

پس از اندکی استراحت ، نوشیدن چای و خوردن نان و پنیر تازه به هم راهی یکی از بزرگان عشایر که بدبختانه نامش را فراموش نموده ام ، به سوی آبشار شوی ، راهی می شویم . راه بسیار بسیار زیبایی را در میان درّه ی پرآبی می پیماییم . آن اندازه راه ، زیباست که در جای جایش می ایستیم و نگاره برمیداریم .

آبشار شوی

احمد شمس و من در میانه ی راه

به چند آبشار کوچک و بزرگ می رسیم ؛ امّا این ها ، اگرچه بسیار زیبا و پرآب هستند ؛ ولی آبشار اصلی نیستند .

آبشار شوی

بیژن حاجیوند در کنار یکی از آبشارهای میان راه

سرانجام پس از حدود یک ساعت به یکی از زیباتریبن آفریده ها و آثار خداوندی می رسیم ؛ آبشار بلند شوی که با سنگینی آب بالایی از دل کوهی بلند ، بیرون می زند .

آبشار شوی

درختان و گیاهان سبز زیبایی در اطراف آبشار روییده و جلوه ی دوچندانی به آن بخشیده اند .

آبشار شوی

آب ، بسیار زلال و سپید است ؛ آن اندازه که در باور آدمی نمی گنجد .

آبشار شوی

پایکوئبی آب بر روی سنگ های در راهش ، چشم را جلا می دهد .

آبشار شوی

آبشار شوی ، خیلی بلند نیست ؛ شاید بلندای آن به حدود 30 متر برسد ولی بیرون آمدن آب از چندین سوراخ از دل کوه ، زیبایی آن را بسیار چشمنواز کرده اسیت .

آبشار شوی

تا میتوانم نگاره برمیدارم ؛ به استراحت می نشینم و به اندیشه ی بزرگی این طبیعت زیبا ، فرو می روم .

آبشار شوی

آبشار شوی

آبشار شوی

در راه برگشت به تاریکی شب بر می خوریم ؛ ولی از آن جا که راهنمای مطمئنّی با ما هست ، خیال مان ، آسوده می باشد . هنگامی که به چادر عشایری می رسیم ، برای خوردن شام ، آماده می شویم . پس از خوردن شام ، خود را که حسابی خسته هستیم به رخت خواب گرم عشایری در زیر چادر می سپاریم .

آبشار شوی

بامدادان که از خواب بر می خیزیم با پیشواز گرم میزبان هایم ، رو به رو می شوم . شیر تازه ی گوسپندی می نوشم و با میزبان های خوبم ، نگاره میگیرم .

آبشار شوی

اکنون هنگامه ی خدانگهداری است . دوستان را به خدا می سپاریم و راهی راه بالای درّه می شویم تا با همان نیسان بازگردیم .

آبشار شوی

آبشار شوی

از حوضچه های میان راه آبشار

آبشار شوی

آبشار شوی

آبشار شوی

آبشار شوی

آبشار شوی

آبشار شوی

آبشار شوی

آبشار شوی

آبشار شوی

آبشار شوی

آبشار شوی

آبشار شوی

آبشار شوی

آبشار شوی

 

 

درباره ی اشکان هاشمی

اشکان هاشمی هستم ملقّب به مرد همیشه در سفر ؛ زاده ی 6 اردیبهشت 1362 ؛ دل داده ی ایران و تاریخ و طبیعت بی مانندش . سفر رو به صورت رسمی و ثبت شده از 14 اردیبهشت 1385 با سفری دلچسب به استان آذرآبادگان باختری ، آغاز کردم

مطلب پیشنهادی

یه بار دیگه تهرون

یه بار دیگه تهرون

یه بار دیگه تهرون سه نفر میشیم ؛ من و میرحسین و پارسا و یه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.