جمعه 10 فروردین 1403
خانه / استان ها / خوزستان / قدمگاه امام رضا در مسجد سلیمان

قدمگاه امام رضا در مسجد سلیمان

در ساعت 17 : 11 به سوی مسجد سلیمان ، حرکت میکنم .

پشت یک خاور ، نوشته است :

آن زیبارخ که ادّعای خدایی میکرد / دیدمش پیر شده ، داشت گدایی میکرد

ساعت ، 30 : 11 و کیلومتر ، 55415 است که از ایذه به سوی باغ ملک ، بیرون میروم .

باران گرد

قلعه تل

باغ ملک

به تقاطعی میرسم که سمت راست آن به سوی مسجد سلیمان و مستقیم به سوی اهواز میرود ؛ من به سمت راست میپیچم . از این جا تا مسجد سلیمان ، حدود 60 کیلومتر راه است و بخشی از راه نیز خاکیست .

یک مهه

نرسیده به مسجد سلیمان ، تابلوی قدمگاه امام رضا را در سمت چپ راه میبینم که تا قدمگاه ، یک کیلومتر فاصله دارد ؛ در ساعت 17 : 13 و کیلومتر 55550 به قدمگاه امام رضا میرسم .

قدمگاه امام رضا در مسجد سلیمان

  قدمگاه ، یک ساختمان بزرگ است که در کنار یک گورستان کهن ، ساخته شده است ؛ جایگاه ورود به قدمگاه ، یک در بزرگ سبزرنگ است . ساختمان اصلی ، هشت ضلعی منظّمی است که در سمت های چپ و راستش ، دو نمازخانه ، دیده میشوند : یکی برای خواهران و دیگری برای برادران . در میانه ی این هشت ضلعی ، ضریح فلزّی شیشه ای سپیدرنگی هست که روی آن با پرچم ، پوشیده شده است .

گنبد قدمگاه ، بزرگ و سپیدرنگ است .

در چهار سوی قدمگاه ، چهار در ورودی ، قرار دارند که تنها یکی از آن ها ، باز است . قدمگاه ، مجهّز به سرویس بهداشتی و مسجدی به نام مسجد امام رضاست .

درباره ی اشکان هاشمی

اشکان هاشمی هستم ملقّب به مرد همیشه در سفر ؛ زاده ی 6 اردیبهشت 1362 ؛ دل داده ی ایران و تاریخ و طبیعت بی مانندش . سفر رو به صورت رسمی و ثبت شده از 14 اردیبهشت 1385 با سفری دلچسب به استان آذرآبادگان باختری ، آغاز کردم

مطلب پیشنهادی

روستای خشکنات بالا

روستای خشکنات بالا

روستای خشکنات بالا از مجموعه روستاهای دورافتاده و کم تر شناخته شده ی استان قزوین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.