سه‌شنبه 28 فروردین 1403
خانه / بوستان ها / تهران گردی

تهران گردی

تهران گردی

یکی از خوبی های تهران در این هست که هر چقدر بهش ، سفر بکنی ، باز هم جاهای زیادی رو برای دیدن و تفریح داره . روز دوم فروردین 1398 ، سفری رو انجام میدیم از خاور تا جنوب این ابرشهر زیبا . با همراهی دوستان و هم سفران : 1 ) میرحسین هاشمی ؛ 2 ) زینب هاشمی ؛ 3 ) نسترن بهبودی ؛ 4 ) یوسف رحیمی و 5 ) پیمان سلطانی اصل

1 )) بوستان لویزان

تهران

آبان ماه 88 بود که روزی از روزها ، هنگامه ی بررفتن آفتاب و در تاریکی هوا به بوستان لویزان اومدم و چون نتونستم به خوبی و اون جور که باید و شاید از این بوستان ، دیدن بکنم ، بازدید از این جا رو در برنامه ی امروزم گنجوندم . بوستان بزرگ لویزان در منطقه ی خاوری تهران و در جایی به نام شیان در میانه های بزرگ راه های امام علی و زین الدین ، قرار گرفته .

در این بوستان ، میتوان سراغی از مسجد ، فروشگاه مواد خوراکی ، دست شویی و صندلی و میز برای نشستن و استراحت گرفت . تصمیم میگیریم که یک ساعتی را در بوستان ، قدم بزنیم . قدم زدن در هوائی دلچسب و بهاری در بوستانی زیبا ، بسیار روحفزا و شیرین است .

بخش عمده ای از خاور تهران بزرگ از بوستان لویزان که خود بر منطقه ای بلند ، ساخته شده است ، دیده میشود . جلوه ی قشنگی دارد .

تهران

راه هتل و تالار پذیرایی شیان نیز از درون بوستان میباشد . دقایقی از گردش مان را ویژه میسازیم به نشستن بر روی صندلی ها و خوردن تنقلات .

2 )) باغ رستوران نرگس

تهران

در خیابان موحد دانش و در نزدیکی چندین سفارت خانه ی کشورها از جمله سفارت کشور عربستان سعودی ، باغ رستورانیست که بخشی از درآمدش ، صرف کارهای نیک هم پیوند با کودکان میشود : باغ رستوران نرگس .

تهران

برای ثبت یک شکم گردی و خوردن ناهار به این رستوران میرویم . رستوران بزرگی است که سالن غذاخوری اش با ساختمانی شیشه ای ، خودنمایی میکند . برخورد کارکنانش ، بسیار خوب و چیدمان رستوران ، مرتب و معمولیست .

بهای غذاها ، متناسب بوده و بر خلاف انتظارمان ، آن اندازه ها هم گران نیست ؛ ولی کیفیت و مزه ی غذاها ، بسیار خوب و دلچسب است .

تهران

سالاد نرگس که آمیزه ایست از میوه های گوناگون از جمله کیوی ، پرتقال و نارنگی ، سالاد بسیار خوش مزه ایست . استیک با سس پلپل و استیک سینه ی مرغ از جمله خوراک های لذیذ این جا هستند .

تهران

به دیدگاه من ، یکی از کمبودهای رستوران ، شمار کم دست شویی های آن است . تنها دو دست شویی برای رستورانی چنین بزرگ ، بسنده نیست .

تهران

برخی از خوراک های ویژه ی این رستوران ، عبارتند از :

دسر شاطی ؛ میگو کریسپی نرگس ؛ بشقاب دریایی ؛ نروژین سالمون ؛ آمیزه گریل ویژه ؛ استیک فیله ی مینیون ؛ اسکالپ گوشت ؛ اسکالپ ماهی سالمون ؛ اسکالپ مرغ ؛ اسکالپ سینه ی مرغ و سینی نقره ای ویژه ی نرگس

3 )) بوستان باغ ایرانی

در منطقه ی ونک که خود ، زمانی ، یک روستای خوش آب و هوا و مصفا بوده است ، بوستانی را برپا کرده اند که به سبک باغ های سنتی ایرانی ، ساخته شده است ؛ دربردارنده ی کوشک ؛ گیاهان و آب روان . نام بوستان ، مهندس علی محمد مختاریست و در سال 1392 ، توسط شهردار وقت تهران ، قالیباف ، گشایش یافته است .

سازه ی حوض که در معماری قدیمی ایران ، نمود کامل داشته است در این باغ نیز دیده میشود . ساختمان کوشک را به کتاب خانه ی پیشکشی مقام رهبری ، ویژه ساخته اند. قدم زدن در این بوستان نیز به دل و جان ، هوائی تازه میبخشد .

تهران

این بوستان ، مجهز به کتاب خانه ، سرویس بهداشتی ، زمین بازی ، ابزار تن درستی ، نمازخانه و فرش انداز است .

تهران

ورود به درون فضای سبز و آوردن قلیان ، منقل و سایر ابزار آتشزا ، گونه های جانوران و ابزار نقلی موتوری ، دوچرخه و اسکیت به درون بوستان ، ممنوع میباشد .

تهران

تهران

تهران

تهران

تهران

تهران

 

درباره ی اشکان هاشمی

اشکان هاشمی هستم ملقّب به مرد همیشه در سفر ؛ زاده ی 6 اردیبهشت 1362 ؛ دل داده ی ایران و تاریخ و طبیعت بی مانندش . سفر رو به صورت رسمی و ثبت شده از 14 اردیبهشت 1385 با سفری دلچسب به استان آذرآبادگان باختری ، آغاز کردم

مطلب پیشنهادی

اردبیل جان

اردبیل جان

اردبیل جان استان اردبیل جان برای دومین بار در سال 1402 ، میزبان ماست ؛ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.