شنبه 1 اردیبهشت 1403
خانه / استان ها / تهران / گنجینه ی زندگی وحش دارآباد

گنجینه ی زندگی وحش دارآباد

گنجینه ی زندگی وحش دارآباد 

این گنجینه که ارزشمندترین گنجینه ی تاریخ طبیعی کشور می باشد در خیابان شهیدپورابتهاج ، پس از تقاطع بزرگ راه ارتش ، سمت راست ، واقع شده است . ساختمان گنجینه به یکی از سردمداران رژیم پهلوی ، وابسته بوده که با گستره ی 12هزار متر مربّع در سال 1372 به عنوان گنجینه ، گشوده شده است . بلیط ورودی آن ، 500 تومان و شماره های تماس با گنجینه ، 22833081 تا 5 و 22290002 می باشند . ساعت کار گنجینه هم ، 9 بامداد تا 30 : 17 است . هنگامی که وارد گنجینه می شوم ، در آغاز با قفس های کوچکی از خرگوش ها ، جغد ، پرندگان و میمون ها ، رو به رو می شوم و دقایقی را به تماشای آن ها و به ویژه بازی با خرگوش های کوچک و نازنین می پردازم . سپس به ترتیب زیر به بازدید خود ، ادامه می دهم :

  1 ـ 44 ـ سالن پروانه ها

  2 ـ 44 ـ کارگاه تاکسیدرمی

  3 ـ 44 ـ کتاب خانه

  4 ـ 44 ـ نمایشگاه که مهم ترین و جالب ترین بخش گنجینه است .

گنجینه ی زندگی وحش دارآباد

  در این بخش ، گونه های جانوران از سراسر گیتی و با چیدمانی گیرا ، به معرض دید علاقه مندان گذاشته شده اند . فضای طرّاحی شده ، آن اندازه زیباست که چند تن از نقّاشان و گرافیست ها را می بینم که مشغول طرّاحی از جانوران و فضای زندگی آن ها هستند . در راهروی ورودی نمایشگاه ، در دو سمت راست و چپ ، جانوران زنده به نمایش درآمده اند . در سمت راست ، گونه های ماهی ها و خزندگان و در سمت چپ ، گونه های پرندگان ، یک آهوی زیبا ، سنجاب و … در یک فضای دلنشین ، در حال زندگی در کنار یک دیگر هستند .

گنجینه ی زندگی وحش دارآباد

  در طبقه ی دوم نمایشگاه ، گونه های سنگ ها و کانی ها هم راه با داده هایی فراگیر و کامل درباره ی کهکشان ها ، خودنمایی می کنند . در مجموع ، گنجینه ی دارآباد ، یکی از بهترین گنجینه های دانشی تهران و ایران است که بازدید از آن را به همگان ، توصیه می کنم . ضمناً ، گنجینه ، روزهای شنبه ، تعطیل و عکّاسی با فلاش در آن ، ممنوع است .

درباره ی اشکان هاشمی

اشکان هاشمی هستم ملقّب به مرد همیشه در سفر ؛ زاده ی 6 اردیبهشت 1362 ؛ دل داده ی ایران و تاریخ و طبیعت بی مانندش . سفر رو به صورت رسمی و ثبت شده از 14 اردیبهشت 1385 با سفری دلچسب به استان آذرآبادگان باختری ، آغاز کردم

مطلب پیشنهادی

استان سمنان

استان سمنان

استان سمنان با همراهی هم سفر عزیزم ، مرصاد میریم به سوی استان سمنان تا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.