پنج‌شنبه 30 فروردین 1403
خانه / بوستان ها / گردش و اقامت یک روزه در بوستان الغدیر

گردش و اقامت یک روزه در بوستان الغدیر

به نام خدایی که همگان را آزاد آفرید .

بازدید از بوستان الغدیر

گردشگران : 14 نفر ( علی رضا هاشمی ، محمّد کوچک تبار ، پیمان سلطانی ، زینب هاشمی ، احسان حلّاجان ، یوسف رحیمی ، محمّد درگی ، محمّد حسین نژاد ، حسن ترابی ، پروین کپورچیان ، سحر مهرآرین و مهدی ریاضی )

تاریخ : 26  اسفند 1390

بوستان زیبای الغدیر در خیابان شهیدبابایی ( دانشگاه ) ، واقع شده و با مساحتی بالغ بر 46500 متر مربّع توانست گزینه ی خوبی برای گذران شاد یک روز تقریباًسرد زمستانی باشد . در واپسین روزهای اسفندماه نخستین سال از آخرین دهه ی 1300 هجری شمسی ، بساط یک روز زندگی را در دل بوستان الغدیر ، پهن کردیم و با خودروها و یک دوچرخه ، خود را به این مکان تفریحی رساندیم . پس از آماده کردن وسایل و مهیّاکردن جای اقامت ، برنامه ی مان را با بازی فکری اسم و فامیل ، آغاز کردیم . پس از این که هر یک از بچه ها ، حرفی را انتخاب نمودند و به بازی ، مشغول شدیم ، در پایان ، حسن ترابی ، برنده شد . وقتی این بازی به اتمام رسید ، در حالی که دو نفر از بچه ها ، سرگرم تهیّه ی ناهار بودند ، بقیّه فوتبال بازی کردیم . بازی فوتبال میان بچه هایی که چند نفرشان ، وارد به این بازی و چند نفرشان ، کاملاً ناوارد بودند ، بسیار هیجان انگیز و خنده دار می شود . تا ناهار ، آماده شود ، بازی وسطی می تواند بقیّه ی وقت را پر کند . وسطی ، بازی پرجنب و جوش و انرژیکی است که هم راه با شادی ها و خنده های دوستانه ، حسابی می چسبد . دیگر ، وقت ناهار ، فرارسیده و شکم ها به قارّ و قور افتاده اند . خوردن سوسیس سیب زمینی دلچسب هم راه با دوغ ، خیار شور و گوجه در هوای ملس پایان زمستان ، بدن ها را گرم و به قول معروف ، روشن می کند . پس از ناهار ، دوچرخه سواری در بوستان زیبا ، بخشی از وقت را پر می کند . در انتهای بوستان ، محوّطه ای جهت بازی کودکان به سرسره ، تاب و امثال این ها ، مجهّز شده و ما هم که کودک درون مان ، بیدار گشته ، فرصت را جهت بازی با این وسایل ، مغتنم می شماریم و به سوی آن ها ، حمله می بریم . . قسمت دیگری که وقت مان را به خود ، اختصاص می دهد ، استفاده از وسایل ورزشی است که در کنار همان محوّطه ی بازی کودکان ، تعبیه شده . دوباره بر روی زیراندازها ، دور هم جمع می شویم و با انواع بازی کلمات ، لال بازی و . . . ، خود را سرگرم می کنیم و دوباره سه دست فوتبال ، بازی می کنیم تا آن که ساعت 6 ، فرا می رسد . این بار به سمت جایگاه بازی های صنعتی می رویم که در انتهائی ترین نقطه ی بوستان ، برقرار شده است و دو سه دور ماشین برقی ، سوار می شویم و حسابی ، انرژی نهفته ی خود را تخلیه می کنیم .

  این بوستان به سرویس بهداشتی تمیز و مناسبی نیز مجهّز است . صنتدلی های شیک و راحت ، چمن خوب ، پاسگاه پلیس 110 ، مسجد الغدیر ، فروشگاه های متعدّد موادّ غذائی و آبنماهای زیبا از دیگرویژگی های این بوستان هستند . ضمناً ، بوستنان الغدیر در سال 1382 ، افتتاح شده است .

گردش و اقامت یک روزه در بوستان الغدیر

گردش و اقامت یک روزه در بوستان الغدیر

گردش و اقامت یک روزه در بوستان الغدیر

درباره ی اشکان هاشمی

اشکان هاشمی هستم ملقّب به مرد همیشه در سفر ؛ زاده ی 6 اردیبهشت 1362 ؛ دل داده ی ایران و تاریخ و طبیعت بی مانندش . سفر رو به صورت رسمی و ثبت شده از 14 اردیبهشت 1385 با سفری دلچسب به استان آذرآبادگان باختری ، آغاز کردم

مطلب پیشنهادی

استان سمنان

استان سمنان

استان سمنان با همراهی هم سفر عزیزم ، مرصاد میریم به سوی استان سمنان تا …

2 دیدگاه

  1. روز خیلی خوبی بود، واقعا خوش گذشت!

  2. سلام
    خیلی خوش گذشت مخصوصآ فوتبال که همواره برد با تیم ما بود
    تیم حریف هم خوب بازی کرد ولی خوب…
    از اینجا از تمام بازیکنانم تشکر میکنم که خیلی خوب بازی کردند
    و در اخر هم سال جدید رو به همه ی بچه های ایرانگشت تبریک میگم
    انشاالله سالی همراه با سلامتی و موفقیت داشته باشند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.