شنبه 1 اردیبهشت 1403
خانه / استان ها / ایلام / چنار تاریخی تختان

چنار تاریخی تختان

در اطراف روستای زیبای تختان ، یک درخت چنار هست که اهالی برای آن ، ارج بسیاری قائلند . برای دست یابی به این درخت ، خودرو را در جایی نزدیک روستا ، نگه میداریم و با آقای قبادی که بسیار اتّفاقی ، او را دیده ایم ( او از عشایر مستقر در این منطقه است ) از کنار رود زیبایی به نام چپی و راستی ، رهسپار چنار میشویم . پس از یک ساعت کوهپیمایی سبک به درخت چناری میرسیم که اگرچه بسیار بلند است ولی زیاد کلفت نیست . اهالی برای همین درخت ، ارج بسیار قائلند .

در راه برگشت با گلّه ای از گوسپندان و بزها ، روبرو میشویم که با برخی از آن ها نیز نگاره ی یادگاری میگیریم . هنگامی که به کنار خودرو میرسیم ، هوا ، تاریک شده است ؛ با پافشاری آقای قبادی ، شام اندکی را مهمان وی و خانواده اش در سیاه چادر عشایری شان میشویم .

چنار تاریخی تختان

لیلا قبادی و من در سیاه چادر

چنار تاریخی تختان

آقای قبادی ، من و یک بز چموش

چنار تاریخی تختان

چنار تاریخی و پاک تختان

درباره ی اشکان هاشمی

اشکان هاشمی هستم ملقّب به مرد همیشه در سفر ؛ زاده ی 6 اردیبهشت 1362 ؛ دل داده ی ایران و تاریخ و طبیعت بی مانندش . سفر رو به صورت رسمی و ثبت شده از 14 اردیبهشت 1385 با سفری دلچسب به استان آذرآبادگان باختری ، آغاز کردم

مطلب پیشنهادی

استان سمنان

استان سمنان

استان سمنان با همراهی هم سفر عزیزم ، مرصاد میریم به سوی استان سمنان تا …

یک دیدگاه

  1. سلام به لرستانن گرمسیری یا همان الوار گرمسیری سفر کنید وبه امام زاده احمد در دشت لاله بروید در آن جا یک چنار گهنسال تاریخی است از آن عکس برداری کنید وبرای همه به اشتراک بگذارید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.