جمعه 31 فروردین 1403
خانه / استان ها / خراسان جنوبی / مسجد عثمان ذی النّورین

مسجد عثمان ذی النّورین

مسجد عثمان ذی النّورین

چهره ای که از عثمان برای منِ نوجوونِ بچه شیعه ، ساخته شده بود ، کاملاً برگرفته از شخصیّت خلیفه ی سوم در فیلم امام علی بود ؛ خلیفه ای که به اطرافیان و خویشاوندانش ، بهای بسیاری میداد و در گفته ی شیعیان ، یکی از علل مهمّ کج روی پس از درگذشت محمّد ، پیامبر اسلام بود . برام ، جالب بود که در منطقه ی سنّی نشین نزدیک مرز افغانستان واقع در استان خراسان جنوبی ، مسجدی به نام خلیفه ی سوم و لقبش ، قرار گرفته : عثمان ذی النّورین ( چون با دو دختر از دختران محمّد ، ازدواج کرده بود ، بهش لقب ذوالنّورین داده بودن ؛ یعنی دارای دو روشنایی ) پیش از این که به روستای ماخونیک برسم به روستای طبس مسینا میرسم که یه پمپ بنزین کوچیک هم داره ؛ مسجد عثمان ذی النّورین در کنار ویرانه های ساختمون ها و خونه های قدیمی روستا ، قرار گرفته .

مسجد عثمان ذی النّورین

بر سردر مسجد ، تابلوی نام آن ، نصب شده است (( مسجد عثمان ذی النّورین رض )) ساختمان مسجد ، آجری و بسیار ساده است . البتّه بخش هایی از ساختمان مسجد ، حالت خشتی خود را نگه داشته است . در مسجد نیز بسته میباشد .

درباره ی اشکان هاشمی

اشکان هاشمی هستم ملقّب به مرد همیشه در سفر ؛ زاده ی 6 اردیبهشت 1362 ؛ دل داده ی ایران و تاریخ و طبیعت بی مانندش . سفر رو به صورت رسمی و ثبت شده از 14 اردیبهشت 1385 با سفری دلچسب به استان آذرآبادگان باختری ، آغاز کردم

مطلب پیشنهادی

استان سمنان

استان سمنان

استان سمنان با همراهی هم سفر عزیزم ، مرصاد میریم به سوی استان سمنان تا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.