شنبه 1 اردیبهشت 1403
خانه / ستیغ ها / صعود به قلّه ی 2472 متری شجاع الدّین

صعود به قلّه ی 2472 متری شجاع الدّین

صعود به قلّه ی شجاع الدّین

1 فروردین 1392

گردشگران : علی رضا هاشمی و وحید جلیلوند

صعود به قلّه ی 2472 متری شجاع الدّین

قلّه ی شجاع الدّین

قلّه ی شجاع الدّین که نام خود را از امام زاده ای گرفته است که در نزدیکی آن ، واقع شده است در منطقه ی پر رمز الموت ، واقع شده است و دارای دو مسیر دسترسی شناخته شده می باشد . مسیر دسترسی نخست از سمت روستای رزجرد است که نزدیک تر می باشد و مسیر دسترسی دوم از سمت امام زاده اسماعیل باراجین می باشد که طولانی تر است . ما ، مسیر دوم را انتخاب می کنیم و در ساعت 8 و ده دقیقه ی صبح ، حرکت را می آغازیم .

76 (2)

بخشی از ابتدای مسیر از داخل این باغ زیبا می گذرد .

ساعت ، 8 و بیست و پنج دقیقه است که به تنها چشمه ی موجود در مسیر می رسیم و جهت صرف صبحانه در کنار همین چشمه ، اتراق می نماییم . پس از صرف صبحانه در ساعت 8 و چهل و پنج دقیقه ، کوهنوردی را آغاز می کنیم . رویش سبزه ها بر روی تپه ها و کوه های اطراف ، منظره ی زیبایی را از بهار به نمایش گذاشته است . جی پی اس نیز بالارفتن ارتفاع را یادآورمان می شود .

صعود به قلّه ی 2472 متری شجاع الدّین

کوه ها و تپه های زیبای اطراف

حدود ساعت 11 و پانزده دقیقه است که به پناهگاه نخست می رسیم که در ارتفاع 2328 متری ، واقع شده است . پناهگاهی با دری زردرنگ و ساخته شده از سنگ که در آن نیز قفل است .

 صعود به قلّه ی 2472 متری شجاع الدّین

من در مسیر صعود

پس از اندکی استراحت در کنار این پناهگاه ، کوهنوردی را آغاز می کنیم تا سرانجام در ساعت 12 و پانزده دقیقه به قلّه ی شجاع الدّین می رسیم و این قلّه را هم فتح می نماییم . ارتفاع قلّه ، طبق جی پی اس ، 2472 متر از سطح دریاست . طبق جی پی اس ، ما ، از زمان حرکت تا دسترسی به قلّه ، حدود 15 کیلومتر مسافت را پیموده ایم . در این قلّه ، پناهگاه دوم ، ساخته شده که در آن ، باز است . وارد پناهگاه می شویم و ناهار و چایی را صرف می کنیم و پس از استراحت ، راه فرود را پیش می گیریم .

صعود به قلّه ی 2472 متری شجاع الدّین

من بر بالای قلّه

صعود به قلّه ی 2472 متری شجاع الدّین

وحید و من بر بالای قلّه

درباره ی اشکان هاشمی

اشکان هاشمی هستم ملقّب به مرد همیشه در سفر ؛ زاده ی 6 اردیبهشت 1362 ؛ دل داده ی ایران و تاریخ و طبیعت بی مانندش . سفر رو به صورت رسمی و ثبت شده از 14 اردیبهشت 1385 با سفری دلچسب به استان آذرآبادگان باختری ، آغاز کردم

مطلب پیشنهادی

استان سمنان

استان سمنان

استان سمنان با همراهی هم سفر عزیزم ، مرصاد میریم به سوی استان سمنان تا …

3 دیدگاه

  1. سلام
    یه سوال
    چرا عکس آب انبار رو اینجا هم استفاده کردی؟
    ربطش به موضوع رو من یکی که متوجه نشدم

  2. حالا نمیخواستم بگم ولی اون امامزاده از بچه های الدین بوده! :دی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.