جمعه 10 فروردین 1403
خانه / استان ها / تهران / سردر باغ ملّی

سردر باغ ملّی

سردر باغ ملّی

این سردر در سال 1301 خورشیدی و در زمان وزارت جنگ رضاخان در ورودی میدان مشق ، ساخته شد . پس ترها که نام میدان مشق به باغ ملّی ، دگرگون شد ، نام این سردر نیز چنین شد که هست . این سردر بزرگ در خیابان خمینی ، واقع شده است . از مجموعه های واقع شده در درون باغ ملّی پس از ورود به آن از راه سردر ، می توان از گنجینه ی ملّی ملک ، مجموعه ی میدان مشق ، مجموعه ساختمان های قزّاق خانه و ساختمان های وزارت امور خارجی ، نام برد .

سردر باغ ملّی

بچه ها و من

  گنجینه ی ملّی ملک ، شوربختانه به علّت بازسازی ها ، بسته است ؛ امّا میدان مشق با گستره ای در حدود 510 هزار متر مربّع ، توسّط ناصرالدّین شاه قاجار ، ساخته شده و با شماره ی 2130 به تاریخ 12 / 7 / 1377 به ثبت رسیده است .

سردر باغ ملّی

  ورودی نامدار وزارت امور خارجی را بارها در تلـــویزیون دیده ایم . وزارتی که اکـنون به مسائل غیرمهمّی هم چون هولوکاست پرداخته و با کشورهای بی اهمّیّتی چون جزایر فائو ، جزایر قمر ، ونزوئلا و مانند آن ها ، به ایجاد پیوند می پردازد . این ورودی نامدار هم در درون محوّطه ی میدان مشق ، قرار دارد .

سردر باغ ملّی

 از آن جا که این وزارت خانه ی فخیمه در این منطقه ، واقع شده است ، نام این خیابان ، ملل متّحد می باشد .

سردر باغ ملّی

سردر باغ ملّی

سردر باغ ملّی

 

درباره ی اشکان هاشمی

اشکان هاشمی هستم ملقّب به مرد همیشه در سفر ؛ زاده ی 6 اردیبهشت 1362 ؛ دل داده ی ایران و تاریخ و طبیعت بی مانندش . سفر رو به صورت رسمی و ثبت شده از 14 اردیبهشت 1385 با سفری دلچسب به استان آذرآبادگان باختری ، آغاز کردم

مطلب پیشنهادی

روستای خشکنات بالا

روستای خشکنات بالا

روستای خشکنات بالا از مجموعه روستاهای دورافتاده و کم تر شناخته شده ی استان قزوین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.