چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403
خانه / روستاها / روستای نصرت آباد قاراداش

روستای نصرت آباد قاراداش

روستای نصرت آباد قاراداش

آن سوتر از شهر آب گرم در شهرستان آوج استان قزوین ، روستایی هست به نام روستای نصرت آباد قاراداش ؛ امّا چرا قاراداش ؟ به دلیل وجود سنگ های سیاه در طبیعت اطراف روستا . مردمانش ، ترک زبانند و هنوز در جای جای روستا ، میتوان خانه های کاه گلی و خشتی را دید . اگر در زاویه ی مناسبی از روستا بایستید ، میتوانید ساختار پلکانی آن را هم ببینید .

از معماری باقی مانده ، روشن میشود که در گذشته ها ، دژی بوده دارای برج و بارو و یک دیوار خشتی در گرداگرد خود . هنوز در و پنجره های زیبای چوبی در روستا ، رخ مینمایانند . گورستان روستا ، چندان قدیمی نیست ؛ نام مدرسه ی کوچک و دوست داشتنی اش ، حر میباشد . از کناره ی جنوبی روستای نصرت آباد ، رودخانه ی حاجی عرب در گذر است .

برای ناهار و دیدار به خانه ی دهیار جوان میرویم = آقای حبیب اله بگلو . آقایان فیض اله و کاظم قلندری نیز هموندان شورای روستا هستند . دو سه تن از دوستان دهیار نیز در خانه ی زیبای کاه گلی وی که دیوارهایی قطور هم دارد ، منتظر ما نشسته اند . از هر دری ، سخن میگوییم تا نوبت ناهار میرسد : آب گوشت تازه و پرملاط . بیش تر اهالی به کشاورزی ، مشغولند و جو ، گندم و میوه جات کشت میکنند . جمعیت روستا ، حدود 300 نفر است .

 

نصرت آباد

 

نصرت آباد

نصرت آباد

نصرت آباد

نصرت آباد

نصرت آباد

نصرت آباد

پاپوش های رنگی رنگی و زیبای دانش آموزان مدرسه

نصرت آباد

نصرت آباد

نصرت آباد

نصرت آباد

در این خانه که خانه ی دهیار است ، ناهار خوردیم .

نصرت آباد

عکس یادگاری با اهالی 

در این سفر یک روزه ، دوستانم حسن ترابی و مهدی باقری همراهم بودند .

درباره ی اشکان هاشمی

اشکان هاشمی هستم ملقّب به مرد همیشه در سفر ؛ زاده ی 6 اردیبهشت 1362 ؛ دل داده ی ایران و تاریخ و طبیعت بی مانندش . سفر رو به صورت رسمی و ثبت شده از 14 اردیبهشت 1385 با سفری دلچسب به استان آذرآبادگان باختری ، آغاز کردم

مطلب پیشنهادی

یه بار دیگه تهرون

یه بار دیگه تهرون

یه بار دیگه تهرون سه نفر میشیم ؛ من و میرحسین و پارسا و یه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.