جمعه 7 اردیبهشت 1403
خانه / استان ها / تهران / دریاچه های تار و هویر

دریاچه های تار و هویر

1 . برای دست یابی به این دریاچه های زیبا ، باید از تهران به سوی شمال خاوری ، وارد راه شهر دماوند شوید . پس از رسیدن به دماوند ، نخستین میدان این شهر را به سمت راست بپیچید ؛ البتّه بودن تابلوی راهنمای دریاچه ی تار ، میتواند کمک تان باشد . راه را یک راست و مستقیم ، پی بگیرید تا به روستای چنار شرق برسید . راه دریاچه با تابلو ، پس از این روستا ، روشن شده است . راه از این جا ، خاکی است .

2 . پس از روستای چنار شرق ، راه نامناسب و خاکی دریاچه ، آغاز میشود . اگر دل تان برای ماشین تان میسوزد و ماشین شما ، سواری معمولی است و مامانی ، بار آمده ، بهتر است با یک نیسان یا وانت کرایه و یا پیاده ، راهی دریاچه شوید و اگر همانند من هستید که ضمن رسیدن به ماشینم ، آن را برای راه های دشوار و سخت هم ، آماده اش کرده ام ، راه دریاچه را پیش بگیرید . در برخی از بخش ها ، این راه به سختی ، ناجور میشود . پس با احتیاط برانید !

3 . در میان راه ، رودخانه ی کوچکی هم هست که در برخی درّه ها ، با چند درخت ، آراسته شده و جای استراحت را برای مسافران دریاچه ، فراهم آورده است .

4 . آدم اگرچه کم ولی چوپانان و عسل داران چندی در راه ، دیده میشوند که برای کمک های احتمالی به فریادتان برسند .

5 . راه ، مستقیم است ؛ پس وارد هیچ شاخه ای نشوید !

6 . اگر متعادل ، رانندگی بکنید ، پس از یک ساعت و بیست دقیقه ی ناهموار به دریاچه ی تار میرسید .

7 . دریاچه ، مجهّز به جای نگه داشتن خودرو ، محیط بان ، سطل های زباله و دست شویی هست .

8 . ورود به محوّطه ی دریاچه ، مستلزم پرداخت 30000 ریال میباشد .

9 . دریاچه ی زیبا و تقریباً بزرگی است که دارای آبی زلال و خوش رنگ میباشد . دور تا دور دریاچه ، راهی پاکوب ، دیده میشود که جان میدهد برای پیاده روی در دور دریاچه .

دریاچه های تار و هویر

دریاچه های تار و هویر

10 . کمی بالاتر از دریاچه ی تار ، دریاچه ی هویر ، قرار دارد . راه را پس از تار ، پی بگیرید . به یک دوراهی میرسید که راه نامناسب سمت چپ تان که به سوی بالا ، شیب دارد ، به سمت دریاچه ی هویر میرود . این راه ، بسیار نامناسب تر از راه دریاچه ی تار است . مواظب باشید که از این دوراهی نگذرید که اگر بخواهید راه نادرست رفته ی تان را بازگردید در بخشی از راه که به سختی ، کنده شده و بسیار ناهموار است ، گیر خواهید کرد .

11 . دریاچه ی هویر ، کوچک تر است و جز بخش اندکی از آن ، جایی برای گام زدن در دور دریاچه نیست .

12 . هیچ امکاناتی در کنار این دریاچه ی کوچک نیست .

دریاچه های تار و هویر

درباره ی اشکان هاشمی

اشکان هاشمی هستم ملقّب به مرد همیشه در سفر ؛ زاده ی 6 اردیبهشت 1362 ؛ دل داده ی ایران و تاریخ و طبیعت بی مانندش . سفر رو به صورت رسمی و ثبت شده از 14 اردیبهشت 1385 با سفری دلچسب به استان آذرآبادگان باختری ، آغاز کردم

مطلب پیشنهادی

استان سمنان

استان سمنان

استان سمنان با همراهی هم سفر عزیزم ، مرصاد میریم به سوی استان سمنان تا …

5 دیدگاه

  1. دریاچه ی قشنگیه.ولی چرا اطرافش اینقدر خشکه؟

  2. سلام
    من تمام پست های سایتتون رو خوندم و دونه دونه شو پی دی اف کردم که برای خودم نگه دارم. انرژی و علاقه شما به ایران گردی واقعا من رو مبهوت کرد. من یک سال از شما بزرگترم و واقعا افسوس خوردم که چرا از وقت های آزادم بیشتر برای گشتن ایران استفاده نکردم.
    در زمانه ای که اکثر مطالب ایرانگردی سایت های مختلف کپی پیست همدیگست و کسایی که دستشون به دهنشون میرسه ترجیح میدن برن ترکیه تا جاهای دیدنی کشورخودشون، شما اطلاعات عینی و دست اولی از مکان های دیدنی ایران میدید که در شبکه واقعا نایابه. مخصوصا که با عکس های خوبتون هم همراه شده.
    فقط این که آرشیو از صفحات 17 به بعد قابل دسترسی نیست و من از بایگانی شمسی سمت راست استفاده کردم که اونم برای هر ماه فقط یک صفحه رو نمایش میده و صفحه دوم در ماه هایی که بیشتر از چهارتا گزارش هست باز نمیشه.
    امیدوارم تجربه های بی نظیر بازدید از همه نقاط دیدنی استان قزوین رو مدون و به یک کتاب (یا کتاب الکترونیکی) تبدیل بکنید. مخصوصا جاهایی مثل امامزاده های دور افتاده ای که شما میرید رو من مطمئنم اطلاعاتشون رو حتی سازمان اوقاف هم نداره.
    نکته دیگه هم این که من با اصرار شما به عدم استفاده از لغاتی که ریشه عربی داره موافق نیستم. تا جایی که من می دونم زبان ما فارسی دریه که ترکیبیه از زبان پهلوی قبل از اسلام و عربی. الفبا که پایه زبانه از عربی گرفته شده و این تغییر و تحول ها در همه زمان ها بوده و خواهد بود. همون طور که الان روزی نیست که کلی لغت انگلیسی وارد زبان ما نشه. زبان مهمترین کارکردش برقراری ارتباطه و استفاده از لغاتی مثل آرتاویل یا کاسپین فقط باعث سردرگمی خوانندگان سایتتون میشه.
    باز هم ممنونم از همه مطالب جالبی که از گزارش های شما یاد گرفتم.
    با آرزوهای سفرها و تجربه های بیشتر

  3. یک نکته دیگه هم این که شما از لغت قزوین توی گزارشاتون استفاده نمی کنید، در حالی که لغت کلیدی ای که همه برای جستجوی مکان هایی که شما توی استان رفتید استفاده می کنن قزوینه نه کاسپین. در نتیجه هیچکدوم از گزارشاتون توی رتبه های بالای جستجو در سایت گوگل قرار نمی گیره و در نتیجه خیلی ها اصلا از وجود همچین سایت عالی ای باخبر نمیشن.
    خودتونم بهتر می دونید که الان عملا دیگه کسی اسم سایتی رو به خاطر نمیسپره یا ذخیره نمی کنه و همه کارها با سرویس جستجوی گوگل انجام میشه.
    امیدوارم که روزی هر کسی که دنبال جاهای دیدنی قزوین می گرده اولین گزینه جستجوش سایت شما باشه. اگر سمت راست دسته بندی ای هم از جاهای دیدنی بزارید مثلا مساجد امامزاده ها آب انبارها و غیره. جستجوی مکان ها در سایتتون رو خیلی آسون تر می کنه.
    ببخشید که طولانی شد
    موفق باشید

    • درود بر شما علی رضا خان ؛
      از خوندن دیدگاه هاتون هم شاد شدم و هم انرژی بسیاری گرفتم ؛ سپاسکزارم که مطالب پایگاه من رو با ریزبینی خوندید و دنبال کردید . حتماً در مورد پیشنهادهای ارزشمندتون می اندیشم و برخی از اون ها رو هم به کار خواهم گرفت . به ویژه درباره ی درست کردن برگه های پیش از 17 و ستون بایگانی سمت راست و همین گونه هست در مورد جدا کردن دیدنی هایی همانند مساجد و جز آن ها .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.