پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403
خانه / استان ها / تهران / خانه ی مستوفی الممالک

خانه ی مستوفی الممالک

خانه ی مستوفی الممالک 

نشانی دقیق خانه ی زیبای مستوفی الممالک به شرح زیر است :

چهارراه گلوبندک ، کوچه ی ( نامش را فراموش کرده ام . ) ، بن بست چاله حصار ، شماره ی 6 ، کنار کوی مستوفی

خانه ی مستوفی الممالک

  آن گاه که با زحمت و کوشش بسیار ، خانه ی مستوفی را می یابم ، شوربختانه ، دخترکی زیباروی از پشــت در می گوید که پدر و مادرم ، خانه نیستند و من هم کلید ندارم تا در را باز کنم[1] . تصمیم می گیرم کمی منتظر بمانم تا شاید ، گشایشی ، به دست آید . پس از حدود ده دقیقه ، مادر خانه ، سر می رسد . پس از درود و احوال پرسی ، نامه ی شناسایی ام را به او می دهم . او که سواد خواندن ندارد ، نامه را به درون خانه برده و پس از 5 دقیقه ، مرا میخواند تا به درون خانه بروم .

خانه ی مستوفی الممالک

  به گفته ی این بانو که نگهبان این خانه است ، این مِلک در اختیار اداره ی کلّ پست استان تهران است . خانه با شکوه فراوان ، آمیخته از دو معماری ایرانی و اروپایی است . درهای ورودی بســیارزیبا ، سقف شیروانی ، ستون های بلند و پنجره های آراسته شده ، از ویژگی های این خانه ی ارزشمند هستند . به گفته ی بانوی نگهبان که هم سرش از کارمندان بازنشسته ی اداره ی پست است ، شهرداری ، قصد کرده که این خانه را خریداری و به گنجینه ، تبدیل کند .

خانه ی مستوفی الممالک

خانه ی مستوفی الممالک

خانه ی مستوفی الممالک

خانه ی مستوفی الممالک

خانه ی مستوفی الممالک

[1] شاید از خود می پرسید پس از کجا دریافته که دخترک ، زیباروی است ؟ در ، کوتاه بود و من می توانستم از بالای در، درون خانه و دخترک را ببینم .

درباره ی اشکان هاشمی

اشکان هاشمی هستم ملقّب به مرد همیشه در سفر ؛ زاده ی 6 اردیبهشت 1362 ؛ دل داده ی ایران و تاریخ و طبیعت بی مانندش . سفر رو به صورت رسمی و ثبت شده از 14 اردیبهشت 1385 با سفری دلچسب به استان آذرآبادگان باختری ، آغاز کردم

مطلب پیشنهادی

استان سمنان

استان سمنان

استان سمنان با همراهی هم سفر عزیزم ، مرصاد میریم به سوی استان سمنان تا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.