پنج‌شنبه 30 فروردین 1403
خانه / استان ها / خوزستان / جایگاه خضر زنده

جایگاه خضر زنده

جایگاه خضر زنده

در ساعت 12 : 11 و کیلومتر 54182 از شهر زیبا و پاکیزه ی آبادان به سمت گور خضر زنده و الیاس ، رهسپار میشوم و آبادان را به سوی اروندکنار ، رها میکنم . به آخرین میدان شهر آبادان که میرسم ، به سمت چپ میپیچم که با نام خیابان ذوالفقاری ، مشخّص شده است . میدان پسین را مستقیم و چهارراه را به سمت راست میروم و از روی یک رودخانه ، گذر میکنم .

در ساعت 18 : 11 و کیلومتر 54189 به جایگاه خضر زنده و الیاس میرسم .

این جایگاه که در کنار گورستان گسترده ای ، قرار گرفته است ، به درستی در کنار راه اصلی خودروها نیز واقع شده و دسترسی بدان ، بسیار آسان است . درِ ورودی اصلی با مرمر سپید ، ساخته شده و دیوارها با جملاتی از پیشوا رضا و محمّد و نام خضر ، آراسته گشته است . یک گنبد کوچک سپیدرنگ نیز بر بالای بام ، دیده میشود . سازه ، دارای اتاق های چندیست که در اتاق اصلی ، نوشته ای بدین شرح ، دیده میشود :

السّلام علیک یا خضر نبی الله

  بسم الله الرّحمان الرّحیم

  تاریخ بنای قدمگاه حضرت خضر ( ع )

  در سال 920 هجری به دست استاد جمعه ( عظّم الله اجره )

و نوشته ، پی گرفته میشود ؛ امّا چون پشت یک صندوق ، قرار گرفته است ، مشخّص نیست . کوتاه شده ای از زندگی خضر نیز بر دیوار ، نصب شده است .

جایگاه خضر زنده

 

درباره ی اشکان هاشمی

اشکان هاشمی هستم ملقّب به مرد همیشه در سفر ؛ زاده ی 6 اردیبهشت 1362 ؛ دل داده ی ایران و تاریخ و طبیعت بی مانندش . سفر رو به صورت رسمی و ثبت شده از 14 اردیبهشت 1385 با سفری دلچسب به استان آذرآبادگان باختری ، آغاز کردم

مطلب پیشنهادی

استان سمنان

استان سمنان

استان سمنان با همراهی هم سفر عزیزم ، مرصاد میریم به سوی استان سمنان تا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.