جمعه 10 فروردین 1403
خانه / بازارها / تهران گردی 4 روزه

تهران گردی 4 روزه

تهران گردی 4 روزه

1 )) گورستان بهشت زهرا

گردشگری سیاه از گونه هایی از گردشگری هست که آن را بسیار دوست دارم ؛ در تهران گردی 4 روزه به بهشت زهرا هم میرویم . در بهشت زهرای تهران ، انسان های گوناگونی خفته اند که برخی از آن ها با این که اهمیت بسیاری در تاریخ معاصر کشورمان داشته اند ؛ ولی شوربختانه آرامگاه های شان در این گورستان بزرگ ، سال ها به فراموشی رفته بود تا این که چند سالی هست که با توجه به اوضاع اسفبار سیاسی و فرهنگی کشور ، اقبال بدان ها ، بیش تر و بیش تر شده است .

از آن جمله میتوان به امیرعباس هویدا ، نعمت الله نصیری ، فاطمه ی پهلوی ، حمیدرضا پهلوی ، رضا ناجی ، نادر جهانبانی و دیگران ، اشاره کرد . نخستین نیم روز سفر 4روزه ی مان به استان تهران در بهشت زهرا میگذرد ؛ فیلم زیر را ببینید تا بیش تر بدانید .

2 )) گورستان امام زاده عبدالله

این امام زاده از نامورترین امام زاده های جنوب شهر تهران در شهر ری ، قرار دارد و دارای گورستانی تاریخی است . در گورستان این امام زاده با یافتن فردی که چیرگی کاملی بر گورستان و افراد نامدار خفته در آن دارد ، به آرامگاه های تنی چند از ناموران تاریخی معاصر ، سر میزنیم :

سهراب دیبا ، پدر فرح دیبا که البته از آرامگاهش ، جز یک سنگ بزرگ و مشخص ، چیزی بر جای نمانده است .

منوچهر بدره ای ، فرزند پسر تیمسار عبدالعلی بدره ای ، از فرماندهان دوره ی پهلوی دوم که گویا توسط عوامل رژیم اسلامی ، پس از انقلاب ، کشته شده .

یدالله سحابی از چهره های ملی ـ مذهبی مخالف رژیم شاه که در اوایل استقرار مجلس شورای ملی پس از انقلاب 1357 به ریاست سنی مجلس ، برگزیده شد .

عبدالعلی بدره ای ، فرمانده ی نیروی زمینی شاهنشاهی که در آخرین روز استقرار این رژیم در سال 1357 ، کشته شد .

3 )) مجتمع مگامال

گردشگری خرید ، همواره از مهم ترین علایق من در زیرشاخه های گردشگری بوده است . در این تهران گردی 4 روزه ، مجتمع زیبای مگامال ، مقصد این باره ی ما برای خرید بود .

مگامال

مگامال

4 )) پل آویزان بوستان نهج البلاغه

این پل زیبا بر روی رودخانه ای که در بوستان نهج البلاغه ، روان است ، بسته شده و هزینه ی گذر از آن ، تنها بیست هزار تومان میباشد . نمای این پل ، بسیار زیبا و تهران از فراز آن ، واقعا دیدنی است .

پل بوستان نهج البلاغه

5 )) کاخ نیاوران

کاخ نیاوران

کاخ نیاوران

کاخ نیاوران

6 )) رؤیا پارک

از جذاب ترین دیدنی ها و تفریحات تهران ، همین رؤیا پارک است که با بلیطی به بهای نفری 130 هزار تومان به مدت حدود سه ساعت ، شما را سرگرم مینماید . در رؤیا پارک میتوانید در جهان تخیل و رؤیا به جاهایی بروید که در جهان واقعیت ، نمی شود و یا نمی توانید بدان جاها بروید .

رؤیا پارک

رؤیا پارک

رؤیا پارک

رؤیا پارک

7 )) روستای پس قلعه

پس قلعه

در بلندی های تجریش و در آن راهی که گردشگران و کوهنوردان برای تفریح و ورزش از میدان سربند میپیمایند تا به بلندی های شمال تهران برسند ، تابلوی روستایی به نام پس قلعه ، خودنمایی میکند . روستایی زیبا و کوهستانی که با خانه هایی به هم پیوسته و در کنار هم با پلکان سنگی ، پیوند یافته اند .

این روستا ، هنوز توانسته بافت زیبای روستایی خود را نگاه دارد . بر دیوارهای خانه های این روستا با خوشآمدگویی به کوهنوردان که در حال پیمایش راه هستند ، آراسته گشته اند . امام زاده ای که در روستا ، قرار دارد ، امام زاده ابراهیم است . مسجد روستا ، صاحب الزمان نام دارد .

پس قلعه

پس قلعه

پس قلعه

پس قلعه
DCIM100GOPROGOPR0431.JPG

پس قلعه

پس قلعه

پس قلعه

8 )) روستای واریش

در بلندی های اطراف باختری تهران و از راه بزرگ راه همت به روستایی تفریحی و خوش آب و هوا میرسیم به نام واریش .

واریش

واریش

واریش

واریش

واریش

واریش

واریش

در این سفر چهارروزه ی تهران گردی ، دوستان زیر ، همراهم بودند :

آقای حسن عنایت

بانو زینب هاشمی

بانو مینا صلواتی

آقای محمد کوچک تبار

آقای کیان کوچک تبار

بانو لیلا مولاخواه

آقای سامان حسن آبادی

درباره ی اشکان هاشمی

اشکان هاشمی هستم ملقّب به مرد همیشه در سفر ؛ زاده ی 6 اردیبهشت 1362 ؛ دل داده ی ایران و تاریخ و طبیعت بی مانندش . سفر رو به صورت رسمی و ثبت شده از 14 اردیبهشت 1385 با سفری دلچسب به استان آذرآبادگان باختری ، آغاز کردم

مطلب پیشنهادی

به سوی گیلان

به سوی گیلان

به سوی گیلان خرداد ماه است و این بار در کنار یک هم سفر جدید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.