جمعه 31 فروردین 1403
خانه / آبشارها / از جنگل تا تله کابین ؛ 3 تا دیدنی

از جنگل تا تله کابین ؛ 3 تا دیدنی

از جنگل تا تله کابین

1 )) جنگل خیبوس

این جنگل زیبا و سبز از اون جاهایی بود که گمون میکردم جزو ممنوعه هاست ؛ آخه یه بار کوششم برای ورود بهش به مشکل ، برخورده بود و جنگلبان ، راه مون نداد . ولی این بار ، با کمک یکی از اهالی روستای برنجستانک به نام آقای گرگانی تونستیم به جنگل خیبوس ، راه پیدا بکنیم .

شب گذشته رو در یک سراچه ( سوئیت ) در روستای برنجستانک و در نزدکی آب بند تفریحی این روستا خوابیدیم و امروز صبح ، راهی جنگل شدیم . راهی دراز و پر فراز و نشیب رو در یک هوای بارانی که زمین جنگل رو حسابی نمناک کرده بود ، پیمودیم و از دل جنگل سبز و زیبا گذشتیم تا به جایی رسیدیم که دیگه ماشین ، جلوتر نمیرفت ؛

پس کوله بستیم و به ژرفای جنگل رفتیم ؛ هدف اصلی ما ، دریاچه ی گل پل در میانه های جنگل هست . راهی بسیار زیبا و دلبرانه رو میپیماییم و پس از بارها لیز و زمین خوردن ، به دریاچه ی بزرگ و ملکوتی گل پل میرسیم .

جنگل خیبوس

جنگل خیبوس

جنگل خیبوس

2 )) روستای برسه

برسه ، از روستاهای زیبای منطقه ی دوهزار در شهرستان شهسوار است که در بلندی هایی دلربا و سبز ، قرار گرفته است ؛ میخواهیم امشب را در یک ویلای کوچک که مشرف بر دریای ابری است که روستا را احاطه کرده ، بمانیم . پیاده روی در روستا و عکس و فیلم برداری از زیبایی ها آن ، برنامه ی روستاگردی برسه است .

روستای برسه

روستای برسه

روستای برسه

روستای برسه

روستای برسه

روستای برسه

روستای برسه

روستای برسه

روستای برسه

3 )) آبشار دینارسرا

در نزدیکی شهسوار ، روستایی زیباست به نام دینارسرا که در نزدیکی یک رودخانه ی پرآب و یک آبشار زیبا ، واقع شده است . از این روستا تا آبشار دینارسرا ، تنها ده دقیقه پاده روی سبک در دل جنگل های سرسبز است .

آبشار دینارسرا

روستای برسه

4 )) تله کابین نمک آب رود

آخرین مرحله ی سفرمان به مازندران ، سوارشدن بر تله کابین نمک آب رود است که پس از انتظار در صفی طولانی با بهای هر نفر 120 هزار تومان ، سوار بر تله کابین میشویم و پس از خوردن ناهار و کمی گردش در آخرین ایستگاه آن ، برمیگردیم .

 

درباره ی اشکان هاشمی

اشکان هاشمی هستم ملقّب به مرد همیشه در سفر ؛ زاده ی 6 اردیبهشت 1362 ؛ دل داده ی ایران و تاریخ و طبیعت بی مانندش . سفر رو به صورت رسمی و ثبت شده از 14 اردیبهشت 1385 با سفری دلچسب به استان آذرآبادگان باختری ، آغاز کردم

مطلب پیشنهادی

اردبیل سبز

اردبیل سبز

اردبیل سبز استان اردبیل را در این فصل به راستی باید اردبیل سبز نام نهاد …

2 دیدگاه

  1. بسیار زیبا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.