جمعه 10 فروردین 1403
خانه / آرامگاه ها / آدینه هشتم خردادماه

آدینه هشتم خردادماه

در راستای پژوهش اخیرم درباره ی گورستان ها و گورهای نامداران ایرانی ، روز آدینه هشتم خرداد ماه بر سر آرامگاه سه تن از نامداران ایرانی ، حاضر میشوم :

1 )) آرامگاه فریدون فروغی

خواننده و سراینده ی نامدار که بیش تر نام آوریش را در گروی صدای خویش است ، در آرامگاهی ساده در پایان روستای قورقورک در شهرستان بویین زهرای استان کاسپین به خاک سپرده شده است . بنا بر شنیده ها ، او ، وصیّت کرده که در جایی به خاکش بسپارند که رو به رویش کوه و پشت سرش ، بیابان باشد . طبیعتی که در آن جا آرمیده نیز تقریباً همین گونه هست .

آدینه هشتم خردادماه

آدینه هشتم خردادماه

من بر آرامگاه فریدون فروغی

2 )) آرامگاه غزاله ی علیزاده

غزاله ی علیزاده ، نویسنده ی نامور ایرانی و صاحب کتاب شب های تهران در گورستان پیشوازاده طاهر و در کنار مادر خویش آرمیده است .

آدینه هشتم خردادماه

3 )) آرامگاه محمّدرضا رضاخانی

در مهر ماه سال 1371 ، آقای رضاخانی ، یکی از اهالی روستای دنبلید طالقان ، مورد اصابت سه گلوله ی تفنگ شکاری جلال الدّین فارسی قرار میگیرد و جان میسپارد ؛ آرامگاه وی در گورستان همین روستا ، واقع شده است .

آدینه هشتم خردادماه

4 )) پیشوازاده سلیمان

در راه ، سری هم به این پیشوازاده از نوادگان پیشوای هفتم میزنم ؛ این پیشوازاده در راه ماه دشت به اشتهارد ، قرار گرفته است .

 آدینه هشتم خردادماه

درباره ی اشکان هاشمی

اشکان هاشمی هستم ملقّب به مرد همیشه در سفر ؛ زاده ی 6 اردیبهشت 1362 ؛ دل داده ی ایران و تاریخ و طبیعت بی مانندش . سفر رو به صورت رسمی و ثبت شده از 14 اردیبهشت 1385 با سفری دلچسب به استان آذرآبادگان باختری ، آغاز کردم

مطلب پیشنهادی

به سوی مازندران

به سوی مازندران

به سوی مازندران هم راه با دوست و هم سفر عزیزم ، مرصاد به سوی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.