پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
خانه / چشمه ها / چشمه ی دیمه

چشمه ی دیمه

پس از بازدید از پیر غار به سمت آبشار زیبایی که در کنار پیر غار است و از بالای کوهی زیبا ، فرو می ریــــزد ، می رویم . آب این آبشار زیبا ، بسیارگوارا و دلچسب است . کمـــــــی از آن آشامیده و بدنی هم به آب می زنیم .

به سمت خودرو می رویم ؛ آن را از توقّفگاه ، بیرون آورده و با پرداخت 3500 ریال به مسؤول توقّفگاه به سوی چشمه ی دیمه ، رهسپار می شویم .

ساعت ، 15 : 12 دقیقه است که در دمایی 30 درجه بالای صفر از پیر غار به سمت چشمه ی دیــــــمه که ادّعا می شود بهترین آب کانی جهان است ، حرکت می کنیم . پس از بیرون رفتن از شهر پارسان و پشت سر گذاشتن روستای پیل آباد ، شهر چلگرد و روستاهای میان رودان و دیمه و پیمودن راهی 4 کیلومتری پس از روستای دیمه ، سر ساعت 40 : 14 دقیقه به چشمه ی زیبای دیمه می رسیم .

چشمه ی دیمه

  آب چشمه که از سرچشمه های چندی از دل زمین ، بیرون می زند و دشت زیبای اطراف را سیراب کرده و سپس به گونه ی یک رود کوچک و زیبا ، بر دل زمین ، روان می شود ، بسیارخنک و گواراست و بیهوده نیست که ادّعای بهترین آب جهان بودن را دارد . پس از عکسبرداری ، بهر برداری از آب و پرکردن ظرف های مان از آن ، برای استراحت و خوردن ناهار به سمت رودخانه ی دیمه که ناشی از آب همین چشمه است ، می رویم . ناهار و هندوانه ی دلچسبی را در کنار این رود زیبا ، نوش جان کرده به سمت تونل نامدار کوه رنگ ، حرکت می کنیم . البتّه ، دشت زیبای لاله های واژگون نیز در راه و یکی از برنامه های مورد بازدید ماست که شوربختانه به علّت دیرکرد در زمان ، از زیبایی دیدار آن ، محروم می شویم .

درباره ی اشکان هاشمی

اشکان هاشمی هستم ملقّب به مرد همیشه در سفر ؛ زاده ی 6 اردیبهشت 1362 ؛ دل داده ی ایران و تاریخ و طبیعت بی مانندش . سفر رو به صورت رسمی و ثبت شده از 14 اردیبهشت 1385 با سفری دلچسب به استان آذرآبادگان باختری ، آغاز کردم

مطلب پیشنهادی

روستای خشکنات بالا

روستای خشکنات بالا

روستای خشکنات بالا از مجموعه روستاهای دورافتاده و کم تر شناخته شده ی استان قزوین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.