سه‌شنبه 29 اسفند 1402
خانه / استان ها / تهران / تئاتر شهر

تئاتر شهر

تئاتر شهر

  ساختمان زیبای تئاتر شهر در چهارراه ولیّ عصر ، قرار دارد . از دانشگاه تهران تا چهارراه ولیّ عصر را با پرداخت کرایه ی 300 تومانی با تاکسی ،  می پیمایم . در آغاز ، به بخش اداری رفته و نامه ی شناسایی ام را به رئیس دفتر مدیریّت می دهم . او ، پیگیری کار را به یک ساعت دیگر ، واگذار می کند . از این زمان برای خوردن ناهار در یک ساندویچی که کنار تئاتر شهر ، واقع است ، بهره برده و پس از خوردن ناهار و برپا داشتن نماز در نمازخانه ی مستقر در آن جا ، به انتظار انجام کارم بر روی یکی از سکّوهایی که در اطراف ساختمان زیبای تئاتر شهر ، قرار گرفته اند ، می نشینم . در این جا با پیشنهاد گِی ، رو به رو می شوم . بسیار جالب است ؛ نام ما ، قزوینی ها ، بد دررفته . . .

تئاتر شهر

  پس از گرفتن اجازه ی کتبی از ریاست اداری تئاتر شهر ، هم راه با یکی از نگهبانان مجموعه به نام آقای غطائی برای دیدار از این مجموعه ی ارزشمند ، راهی می شوم .

تئاتر شهر

  در آغاز به تالار اصلی می رویم . گنجایش این تالار ، 579 و دارای دو طبقه ی جایگاه تماشاگران است . سپس ، نوبت تالار قشقائی است با گنجایش 115 نفر . در تالار چهارسو با گنجایش 122 نفر ، آقای عزّت الله مهرآوران ، یکی از بازیگران تلویزیون را می بینم که مشغول تمرین با گروه خودست .

تئاتر شهر

بخش پسین ، کارگاه است با گنجایش 38 نفر . تالار سایه هم ، با گنجایش 103 نفر ، تالار پسین است . سپس به بام مجموعه می رویم . از همه ی این جاها ، عکس برداری می کنم .

تئاتر شهر

  مجموعه ی زیبای تئاتر شهر در 5 طبقه برای کاربری سینما و به دستور فرح پهلوی ، ساخته شده است .

تئاتر شهر

تئاتر شهر

تئاتر شهر

تئاتر شهر

تئاتر شهر

 

درباره ی اشکان هاشمی

اشکان هاشمی هستم ملقّب به مرد همیشه در سفر ؛ زاده ی 6 اردیبهشت 1362 ؛ دل داده ی ایران و تاریخ و طبیعت بی مانندش . سفر رو به صورت رسمی و ثبت شده از 14 اردیبهشت 1385 با سفری دلچسب به استان آذرآبادگان باختری ، آغاز کردم

مطلب پیشنهادی

روستای خشکنات بالا

روستای خشکنات بالا

روستای خشکنات بالا از مجموعه روستاهای دورافتاده و کم تر شناخته شده ی استان قزوین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.