شنبه 1 اردیبهشت 1403

کال جنّی

کال جنّی

مستقیم میرم به سوی طبس . آقا عجب راه هایی داره این ورا ❤️❤️ . بیابونه ها ولی خیلی دیدنی و بکره . خلوت و زیبا . به طبس که میرسم ، اتاق میگیرم ؛ خیلی خسته ام . با نومیدی تمام ، دنبال دوست راهنمای گردشگریم میگردم که پارسال با هم ‌رفته بودیم چشمه علی و سرانجام پس از چندین تماس ، پیداش میکنم . آقای حسن بورنگ ؛ عشق داریوش داره خفن . چند باری هم رفته پیش داریوش و باهاش عکس گرفته ❤️‍❤️‍ .

کال جنّی
منم داریوش رو دوست دارم و دل داده ی ترانه هاشم به ویژه دوباره میسازمت وطن ….

کال جنّی
با حسن آقا برای فردا ، قرار میذاریم تا بریم کال جنّی …

کال جنّی
کال جنّی ، یکی از منطقه های خوشگل و دیدنی نزدیک طبسه که با طبس ، حدود ۴۰ کیلومتر فاصله داره . حتما حتما این جا رو با راهنما باید برید❗️❗️ . تا بالای کال جنّی رو با خودرو میریم . سپس خودرو رو یه جا میذاریمو میریم توی کال . در این نواحی به گودال هایی که در دل کویر و بیابون ، ایجاد شده و توشون آب ، روونه میگن کال . کال جنّی از اون‌ جا که دارای سوراخ های زیادیه ؛ هم در کفِش و هم در تنه ی صخره هاش و به دنبال وزش باد ،‌صداهایی توش ایجاد میشه ، به‌جنّی هم نامدار شده .

کال جنّی وارد کال میشیم ؛ خیلی خوشگله . راه رو پی میگیریم تا به جایی میرسیم که آب شور از دل صخره ای ، بیرون میزنه و در کف کال ،‌ روون میشه . خیلی جاهای راه رو میرم توی آب و با صدای شالاپ شولوپش حسابی حال میکنم . دیگه کاملاً تا زیر کمرم ، خیس آب شده .

کال جنّی میرسیم به گودال بزرگی که پر از آبه و خیلی هم ژرفه . به توصیه ی آقای بورنگ ، از راه بالای صخره ها میریم . راه سختیه ولی از توی آب رفتن ، بهتره .
از بالای اون گوداله میریم تا یه جای مناسب ، دوباره میریم پایین و کف کال . باز راه رو پی میگیریم تا میرسیم به اوج کال جنّی زیبا . خدای من ؛ چه منظره ایه . عین فیلما میمونه … گودال ها و چاله های تو در توی خوشگل و پرآب .

کال جنّی پس از این منظره ، قنات ها رو کنار کال میبینیم که نیاکان ما ، سال ها پیش برای رهنمونی و بهره گیری از آب ، اینا رو درست کردن .
رو به روی این قنات ها ، دخمه های زرتشتیا هست که در دو یا سه طبقه ، برافراشته شدن . تو رفتن اینا ، کار سختیه ولی شدنیه .
در پایان کال ، یه املت مشتی میزنیم و از کال میاییم بیرون .

کال جنّی خیییییییییلی میچسبه ????

کال جنّی

دخمه های زرتشتیان در پایان کال ، دیده میشوند . بالارفتن از این ها ، شدنی ولی سخت است .

کال جنّی

کال جنّی

در این جا نشستیم و یک املت حسابی زدیم .

کال جنّی

کال جنّی

کال جنّی

کال جنّی

کال جنّی

کال جنّی

کال جنّی

کال جنّی

کال جنّی

 

درباره ی اشکان هاشمی

اشکان هاشمی هستم ملقّب به مرد همیشه در سفر ؛ زاده ی 6 اردیبهشت 1362 ؛ دل داده ی ایران و تاریخ و طبیعت بی مانندش . سفر رو به صورت رسمی و ثبت شده از 14 اردیبهشت 1385 با سفری دلچسب به استان آذرآبادگان باختری ، آغاز کردم

مطلب پیشنهادی

استان سمنان

استان سمنان

استان سمنان با همراهی هم سفر عزیزم ، مرصاد میریم به سوی استان سمنان تا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.