پنج‌شنبه 30 فروردین 1403
خانه / بوستان ها / بوستان پردیسان

بوستان پردیسان

بوستان پردیسان

 از درِ بزرگ راه شهیدهمّت ، وارد بوستان می شوم . خودرو را در توقّفگاه نگه داشته و قدم زنان به گشت و گذار در بوستان می پردازم . در این بوستان بزرگ و زیبا به دیدن موارد زیر می پردازم :

  1 ـ گنجینه ی گونه گونگی زیستی

بوستان پردیسان

  ساعت ، 14 پس از نیم روز است که وارد گنجینه می شوم . با پرداخت 50 تومان ، بلیط گنجینه را خریداری کرده و به دیدن نمونه های کمیاب جانوران ؛ پدیده ی بالاست ؛ نماد زیبایی از شاخاب پارس ؛ چشم اندازی از دیدگاه های زیر آب دریا ؛ سپاس نامه ی کوفی عنّان به سیّدمحمّد خاتمی ؛ سازه ای از تالاب انزلی ؛ سنگواره ها ؛ پوست آخرین ببر ایرانی که در حدود 50 سال پیش ، توسّط آقای مهندس سیّدحسین آقامیری ، مدیر کلّ محیط زیست استان خراسان به این گنجینه ، پیشکش شده است ؛ اسکلت پیل هندی ؛ پروانه ها ؛ بیدها و تاکسیدرمی جانوران می پردازم .

بوستان پردیسان

  2 ـ گنجینه ی آب که هنوز راه نیفتاده است .

بوستان پردیسان

  3 ـ باغ پرندگان

بوستان پردیسان

  پس از پیاده روی دراز که حدوداً 45 دقیقه به درازا می انجامد به باغ پرندگان می رسم . در این باغ کوچک ، چند قوی زیبا و گونه های دیگری از پرندگان ، نگه داری می شوند .

بوستان پردیسان

  بدبختانه در این راه دراز که میپیمایم  ، حتّی یک غذاخوری یا فروشگاه موادّ خوراکی نیست .

بوستان پردیسان

 

درباره ی اشکان هاشمی

اشکان هاشمی هستم ملقّب به مرد همیشه در سفر ؛ زاده ی 6 اردیبهشت 1362 ؛ دل داده ی ایران و تاریخ و طبیعت بی مانندش . سفر رو به صورت رسمی و ثبت شده از 14 اردیبهشت 1385 با سفری دلچسب به استان آذرآبادگان باختری ، آغاز کردم

مطلب پیشنهادی

استان سمنان

استان سمنان

استان سمنان با همراهی هم سفر عزیزم ، مرصاد میریم به سوی استان سمنان تا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.