جمعه 31 فروردین 1403
خانه / آرامگاه ها / بقعه ی سیّدعلاء الدّین

بقعه ی سیّدعلاء الدّین

به نام خداوندگار زیبایی

بازدید از بقعه ی سیّدعلاء الدّین

31 شهریور 1391

گردشگران : سه نفر ( علی رضا هاشمی ، وحید جلیلوند و حسن عنایت  )

در ساعت 8 و سی و چهار دقیقه ی صبح آدینه سی و یکم شهریور ماه به سمت روستای نیارک ، واقع در شمال قزوین به راه می افتیم . کیلومتر خودرو ، 45634 است . وارد جادّه ی قدیم قزوین ـ رشت شده و از روستاهای محمودآباد نمونه ، حسین آباد ، آقابابا ، دودهه و کوهین گذشته و وقتی وارد شهر لوشان می شویم ، سه راهی نخست این شهر را به سمت چپ پیچیده و سپس وارد فرعی سمت چپ بعدی می شویم که با تابلوی روستای نیارک نیز مشخّص شده است . پس از گذشتن از روستای خاکینه ی پایین و طی کردن جادّه ای خشک و کوهستانی در ساعت ده و ده دقیقه و کیلومتر 45736 به روستای نیارک می رسیم . در ابتدای این روستا ، امام زاده ی بزرگی ، قرار دارد که در حال تعمیر و بازسازی آن هستند . نام این امام زاده ، نوح طاهر است .

بقعه ی سیّدعلاء الدّینامام زاده نوح

پس از پرس و جو از اهالی روستا و گشتی زدن در داخل روستا ، سرانجام به جوانی برمیخوریم که ما را به سمت آرامگاه سیّدعلاء الدّین ، رهنمون می شود . این آرامگاه در حیاط امام زاده ی مذکور ، قرار گرفته و دور تا دور آن را با میله های بلند سبزرنگ پوشانده اند ولی نامی که بر روی سنگ آرامگاه ، حک شده است ، آیت الله حاج میرعمادالدّین آقائی الحسینی است که متولّد 1253 هجری شمسی و متوفّی به سال 1320 می باشد . وی ، فرزند سیّدبهاء الدّین است . سنگ قبری قدیمی و کهن نیز در کنار این سنگ جدید ، قرار گرفته است ولی نشانی از شخصی به نام سیّدعلاء الدّین که نام و نشانی آرامگاهش در کتاب مینودر ، آمده است ، نمی یابیم . به گفته ی همان جوان ، صاحب این قبر از مردان بزرگ روزگار خود بوده که اهالی روستا ، وی را بسیار قبول داشته اند و برای رفع نیازهای مادّی و معنوی خویش ، بدو مراجعه ها داشته اند .

بقعه ی سیّدعلاء الدّینآرامگاه سیّدعمادالدّین

درباره ی اشکان هاشمی

اشکان هاشمی هستم ملقّب به مرد همیشه در سفر ؛ زاده ی 6 اردیبهشت 1362 ؛ دل داده ی ایران و تاریخ و طبیعت بی مانندش . سفر رو به صورت رسمی و ثبت شده از 14 اردیبهشت 1385 با سفری دلچسب به استان آذرآبادگان باختری ، آغاز کردم

مطلب پیشنهادی

استان سمنان

استان سمنان

استان سمنان با همراهی هم سفر عزیزم ، مرصاد میریم به سوی استان سمنان تا …

4 دیدگاه

  1. سلام
    1- چند روزی چرا در دسترس نبودید و همش پیغام به زودی میداد سایت؟
    2- بنظرم و تا جایی که حافظم یاری میکنه چند تا از مطالب اخیر ناپدید شده
    میشه بپرسم کجان؟
    نکنه بهشون یارانه تعلق نگرفته رفتن دنبال کاراشون؟

    • علی رضا هاشمی

      سلام آقامهدی عزیز !
      1 ) همون طوری که از ظاهر و باطن سایت ، پیداست ، تغییرات زیادی کرده و به همین علّت ، چند روزی در خدمت نبودم .
      2 ) در هنگام تغییرات اساسی در سایت ، متأسّفانه برخی از مطالب ، پاک شدند . دوستم ، فرزاد در حال تلاشه که برشون گردونه .
      ضمناً ، یارانه رو که به قول آقای احمدی نژاد ، متعلّق به امام زمانه ، ما از اوّل تا الآن ، اصلاً بهش دست نزدیم تا برکت زندگی مون ، دوچندان بشه !!!

  2. چه عجب درست شدین باز!!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.