جمعه 10 فروردین 1403
خانه / آرامگاه ها / آرامگاه محمّدتقی دستغیب

آرامگاه محمّدتقی دستغیب

آرامگاه محمّدتقی دستغیب

  این آخوند که از نزدیکان روح الله خمینی و پیشوای آدینه ی شهر شیراز بوده ، در بیستم آذرماه 1360 در جایگاه نماز آدینه ، توسّط گروه مجاهدین خلق ، کشته میشود . آرامگاه او در حیاط آرامگاه شاه چراغ ، در یک اتاق کوچک ، قرار گرفته و دارای ضریح نیز هست . درِ آرامگاه ، چوبی است و پرده ای زرشکی رنگ نیز بر آن آویخته اند . بر بالای ضریح ، تابلویی ، نصب شده و بر آن ، نوشته است : آرامگاه شهید آیت الله دستغیب . هم چنین بر تنه ی نقره ای رنگ ضریح ، نوشته اند : بسمه تعالی این ضریح مطهّر در سال 1367 ه شمسی به همّت جمعی از دوستان شهید محراب حضرت آیت الله آقای سیّدعبدالحسین دستغیب قدّس سرّه تهیّه و اهدا گردید .

بر روی سنگ مرمرین آرامگاه نیز نوشته شده :

العلما باقون ما بقی الدّهر

مرقد مطهّر عالم ربّانی جامع معقول و منقول معلّم اخلاق و مهذّب نفوس شهید محراب حضرت آیت الله آقای حاج سیّدعبدالحسین دستغیب و نواده ی عزیزش شهید سیّدمحمّدتقی دستغیب که در بیستم آذرماه سنه ی 1360 هجری شمسی به دست ایادی استکبار جهانی منافقین از خدا بی خبر به شهادت رسیدند .

عکسی از وی نیز بر دیواره ی آراسته شده ی اتاقک ، نصب شده است .

درباره ی اشکان هاشمی

اشکان هاشمی هستم ملقّب به مرد همیشه در سفر ؛ زاده ی 6 اردیبهشت 1362 ؛ دل داده ی ایران و تاریخ و طبیعت بی مانندش . سفر رو به صورت رسمی و ثبت شده از 14 اردیبهشت 1385 با سفری دلچسب به استان آذرآبادگان باختری ، آغاز کردم

مطلب پیشنهادی

روستای خشکنات بالا

روستای خشکنات بالا

روستای خشکنات بالا از مجموعه روستاهای دورافتاده و کم تر شناخته شده ی استان قزوین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.