پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
خانه / استان ها / زنگان / تپّه های رنگی و کاروان سرای نیک پی

تپّه های رنگی و کاروان سرای نیک پی

آدینه ششم بهمن رو با همراهی داداش خوبم ، میرحسین ، راهی استان زنجان میشیم تا از دو دیدنی این استان زیبا ، بازدید بکنیم .

1 )) تپّه های رنگی

پس از ورود به مرز استان زنجان از سمت آزادراه قزوین ، راه را پی میگیریم تا از برون رو ( حروجی ) شهر ماهنشان بگذریم . پس از اندکی ، تپّه های رنگی زیبا در سمت راست آزادراه ، خودنمایی میکنند . ماشین را در جای مناسبی ، نگه داشته و پیاده میشویم تا در میان این تپّه های زیبا ، قدم بزنیم . خاک این تپّه ها به طرز گیرایی از رنگ های زرد و نارنجی ، آمیخته شده است . بلندای آن چنانی ندارند و میتوان به آسانی بر روی آن ها رفت ؛ خاک شان ، نرم و سست است و در میان آن ها ، آب راهه های کوچک و بزرگ ، دیده میشوند که قطعاً در هنگامه ی بارش ، پر از آب روان میشوند . هنگامی که بر روی بلندترین آن ها در این منطقه میرویم در زیر پای مان و در اطراف ، صحنه ی زیبا و گیرایی از تپّه های رنگی میبینیم که همانند یک تابلوی نقّاشی دلربا ، خودنمایی میکنند .

2 (7)

2 (6)

2 (5)

2 (4)

2 (8)

2 (9)

بر روی تپّه ها ، این لاک پشت را دیده و با او ، عکس گرفتیم .

2 )) کاروان سرای شاه عبّاسی نیک پی

راه برگشت از سوی تپّه ها به سمت قزوین را از کهن راه میآییم و پس از رسیدن به تقاطع شهر نیک پی ، وارد شهر شده و به سوی کاروان سرای شاه عبّاسی آن میرویم . کاروان سرا ، بازسازی شده و کوچک است ؛ فاقد حیاط میباشد و دارای شترخان نیز هست .

2 (3)

2 (2)

2 (1)

درباره ی اشکان هاشمی

اشکان هاشمی هستم ملقّب به مرد همیشه در سفر ؛ زاده ی 6 اردیبهشت 1362 ؛ دل داده ی ایران و تاریخ و طبیعت بی مانندش . سفر رو به صورت رسمی و ثبت شده از 14 اردیبهشت 1385 با سفری دلچسب به استان آذرآبادگان باختری ، آغاز کردم

مطلب پیشنهادی

روستای خشکنات بالا

روستای خشکنات بالا

روستای خشکنات بالا از مجموعه روستاهای دورافتاده و کم تر شناخته شده ی استان قزوین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.