چهارشنبه 29 فروردین 1403
خانه / شرکت ها / شرکت ایران رول

شرکت ایران رول

11 بهمن 1394

1 )) پس از انجام هماهنگی های لازم و دریافت مجوّز بازدید از شرکت ایران رول ، روز یک شنبه یازدهم بهمن ماه به این شرکت میرویم . ساختمان این شرکت در شهر صنعتی البرز ، خیابان حکت دوم ، نبش خیابان گمرک ، قرار گرفته و هم چنین دارای یک دفتر اصلی در تهران است . با ورود به شرکت ، مورد استقبال گرم نگهبان و کارکنان شرکت ، قرار میگیرم و در اتاق مدیریّت ، پای صحبت های آقای یوسفلی ، مینشینیم .

2 )) این شرکت ، یک شرکت خصوصی است که در سال 1336 ، بنیاد نهاده شده و در سال های پس از انقلاب اسلامی ، دولتی میشود . پس از چند بار نقل و انتقال میان نهادهای دولتی گوناگون در سال 1382 به بخش خصوصی با مدیریّت آقای زنجانی ، واگذار شد .

3 )) زمینه ی فعّالیّت این شرکت ، چاپ صنعتی و فرآوری لفافه ی کره و درپوش لبنیّات میباشد . حدود 95 درسد لفافه ی کره در ایران در این شرکت ، فرآوری میشود . جنس نخستین این فرآورده ، کاغذ گریستول است که از آلمان ، فرانسه و ایتالیا ، وارد میشود ؛ این کاغذ ، در برابر چربی ، پایدار است .

4 )) هم اکنون ، هشتاد نفر در این شرکت ، مشغول به کارند که از میان آن ها ، 14 نفر خانم هستند  پس از ارائه ی توضیحات آقای یوسفلی ، همراه ایشان به سوله ی شماره ی یک کارخانه میرویم تا از نزدیک با دستگاه ها و روش کار شرکت ، آشنا شویم .

5 )) نخستین دستگاه که در خطّ فرآوری ، دیده میشود ، دستگاه لمینه است ساخت کشور ایتالیا که با آن به کارهای لاک زنی ، لمینه و وکس زنی میپردازند .

رویه ی فویل خام در آغاز توسّط این دستگاه ، ترایمر و سپس لاک خورده و آماده ی چاپ میشود .

این دستگاه با گاز ، کار میکند .

6 )) دومین دستگاه ، دستگاه چاپ است که دستگاهیست که با شش رنگ ، کار میکند ( البتّه دستگاه جدیدی که خریداری شده است با ده رنگ ، کار میکند ) . این دستگاه ، مجهّز به یک دوربین است تا کارکنان شرکت بتوانند با توجّه به سرعت بالای دستگاه ، آن را کنترل نمایند . یکی از امکانات این دستگاه ، هوشمندبودن آن است که میتوان بدان برنامه داد و شمارگان چاپ فرآورده را تعیین نمود . این دستگاه ، ساخته ی کشور ایتالیاست .

7 )) سومین مرحله ی کار ، برش فرآورده های چاپ شده است که توسّط دستگاه برش ، انجام میگیرد . در این سوله ، سه دستگاه برش ، دیده میشوند .

8 )) چهارمین مرحله ی کار ، پانچ فرآورده های برش شده میباشد که توسّط چهار دستگاه پانچ ، انجام میشود . در این مرحله ، فرآورده ی بریده شده به صورتی بسیار دقیق ، از بخش های زائد کار ، جدا میشود . یکی از ویژگی های گیرای این دستگاه ، آن است که بر پایه ی برنامه ای که به آن ، داده میشود به پانج شمارگان ویژه ای پرداخته و همین که به پایان آن شمارگان میرسد ، فرآورده ی پسین را دفرمه مینماید و این گونه به کارورز ، هشدار میدهد که شمارگان دستورداده شده به پایان رسیده است .

9 )) پس از انجام کار توسّط دستگاه پانچ ، فرآورده های شرکت ، بسته بندی شده و آماده ی ارائه به مشتری است .

3 (1)

دستگاه چاپ

3 (3)

نمونه ی کار

3 (4)

حسن ترابی و آقای یوسفلی از مهندسین شرکت

89

من و حسن ترابی

 

درباره ی اشکان هاشمی

اشکان هاشمی هستم ملقّب به مرد همیشه در سفر ؛ زاده ی 6 اردیبهشت 1362 ؛ دل داده ی ایران و تاریخ و طبیعت بی مانندش . سفر رو به صورت رسمی و ثبت شده از 14 اردیبهشت 1385 با سفری دلچسب به استان آذرآبادگان باختری ، آغاز کردم

مطلب پیشنهادی

اردبیل جان

اردبیل جان

اردبیل جان استان اردبیل جان برای دومین بار در سال 1402 ، میزبان ماست ؛ …

2 دیدگاه

  1. بسیار زیبا و کامل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.