جمعه 10 فروردین 1403
خانه / استان ها / اردبیل / گردنه ی حیران

گردنه ی حیران

همگان میدانند که گردنه ی زیبای حیران ، یکی از زیباترین راه های گردشگری ایران است که در بیش تر روزهای تعطیل سال ، شلوغ و پرازدحام است . این راه زیبا ، راهیست میان آستارا و اردبیل که به دلیل گذر از کنار روستای حیران ، بدین نام ، خوانده میشود . این گردنه ، راهیست پر از پیچ و خم که از میانه ی جنگل های انبوه شمال باختری ایران میگذرد و از آن جا که محلّ گذر بسیاری از مسافران و گردشگران است ، دارای مغازه ها ، رستوران ها ، چای نوشی ها و مراکزیست برای تفریح و خوش گذرانی آن ها . بدبختانه در چند سال پیش به دلیل ساخت و سازهای غیرقانونی مجتمع های ویلایی ، چهره ی این نقطه ی زیبا ، اندکی به هم ریخته است .

این منطقه ، دارای یک راهدارخانه نیز هست که در روزهای برفی و کولاک ، بتواند کمک در راه ماندگان باشد . هم چنین یک تله کابین مجهّز هم دارد که با پرداخت 120 هزار ریال ، سوار میشوم و گردنه ی زیبا را از بالادست هم به تماشا مینشینم .

گردنه ی حیران

گردنه ی حیران

گردنه ی حیران

درباره ی اشکان هاشمی

اشکان هاشمی هستم ملقّب به مرد همیشه در سفر ؛ زاده ی 6 اردیبهشت 1362 ؛ دل داده ی ایران و تاریخ و طبیعت بی مانندش . سفر رو به صورت رسمی و ثبت شده از 14 اردیبهشت 1385 با سفری دلچسب به استان آذرآبادگان باختری ، آغاز کردم

مطلب پیشنهادی

روستای خشکنات بالا

روستای خشکنات بالا

روستای خشکنات بالا از مجموعه روستاهای دورافتاده و کم تر شناخته شده ی استان قزوین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.