پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
خانه / استان ها / قزوین / بازدید از مسجد آمنه خاتون

بازدید از مسجد آمنه خاتون

                                                       به نام خدای آزادی

  موضوع گزارش = بازدید از مسجد آمنه خاتون

  تاریخ = 29 / 12 / 1389

  تعداد نفرات = 1 نفر ( علی رضا هاشمی )

  ساختمان جدیدالاحداث مسجد آمنه خاتون که در محلّه ی ملک آباد و رو به روی امام زاده آمنه خاتون ، واقع شده است به حدود 45 سال پیش باز می گردد . این مطلب را آقای معینی فر ، بیان می کند که از اعضای هیأت امنای مسجد است و قبول زحمت نموده و با حضور در مسجد درباره ی تاریخچه ی آن برایم توضیح می دهد . این مسجد ، دارای حیاط و آب انبار هم بوده است که پس از کش و قوس های فراوان و رفت و آمدهای بسیار به شهرداری ، فرمانداری و استانداری و حتّی ایجاد درگیری های لفظی میان هیأت امنای سابق و جدید ، سرانجام اجازه ی تخریب آن ها ، صادر و ساختمان جدید با شکلی نو و با کمک و هم یاری مردم محل ، ایجاد می شود .

  این مسجد نیز همانند دیگرمساجد قزوین ، در دوره ی جنگ تحمیلی ، پایگاه مقاومت بوده است و شهدائی را به ایران ، تقدیم نموده است .

  هیأت امنای فعلی مسجد ، آقایان معین فر ، جمشیدی ، آبفروش و میرمیران با مدیریّت آقای دربهان می باشند . نمازهای جماعت ظهر و شب ، همه روزه در مسجد با امامت جماعت آقایان شعبانی و رمضانی و نماز جماعت صبح ، فقط در ماه رمضان ، برگزار می شود . مراسم های دیگر شامل قرآن خوانی ، دعای توسّل ، زیارت عاشورا ، ذکر مصیبت و برگزاری جلسات هیأت انصارالحسین ( ع ) نیز در این مسجد ، انجام می گیرد .

  خرج های مالی مسجد نیز توسّط مردم ، تأمین می گردد . این مسجد ، دارای یک صندوق قرض الحـــــــــسنه با نام جواد الائمّه نیز هست .

بازدید از مسجد آمنه خاتون

 علی رضا هاشمی

درباره ی اشکان هاشمی

اشکان هاشمی هستم ملقّب به مرد همیشه در سفر ؛ زاده ی 6 اردیبهشت 1362 ؛ دل داده ی ایران و تاریخ و طبیعت بی مانندش . سفر رو به صورت رسمی و ثبت شده از 14 اردیبهشت 1385 با سفری دلچسب به استان آذرآبادگان باختری ، آغاز کردم

مطلب پیشنهادی

به سوی مازندران

به سوی مازندران

به سوی مازندران هم راه با دوست و هم سفر عزیزم ، مرصاد به سوی …

2 دیدگاه

  1. با سلام
    وبلاگ زيبا و پر محتوايي داري اگه وقت کردي يکسري هم بما بزن
    با تشکر

  2. 123 جان خودتو معرفی می کردی بعد میگفتی متنفرم!!!!!!!!!!!!
    من که نمیشناسمت.
    این دفعه نظر گذاشتی با اسم خودت بذار لطفا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.