پنج‌شنبه 30 فروردین 1403
خانه / پیشوازادگان / تالاب بین المللی انزلی و امام زاده آقاسیّدحسین لنگرود

تالاب بین المللی انزلی و امام زاده آقاسیّدحسین لنگرود

سلام به تمامی ایرانیان عزیز . برنامه ی بازدید از دو دیدنی دیگر در منطقه ی زیبای گیلان برای روز آدینه 29 مهرماه 1390 به سمت تالاب بین المللی انزلی و امام زاده آقاسیّدحسین در لنگرود ، با حضور دوستان زیر ، انجام گرفت :

1 ) علی رضا هاشمی  2 ) خجسته صالحی  3 ) سپیده ایرانمنش   4 ) مهشید جمشیدی    5 ) محمّد درگی    6 ) منا کلهر    7 ) زینب هاشمی    8 ) محمّد حسین نژاد    9 ) مینا کلهر    10 ) پیمان سلطانی    11 ) محمّدرضا کریمی    12 ) مریم کریمی     13 ) احسان حلّاجان

با هم راهی راننده ی عزیز ایرانگشت ، جناب آقای فاتحی نازنین که همیشه به ما لطف داشته و با صبر بی اندازه ی خود ، شیطنت ها و بازیگوشی های ایرانگشتی ها را تحمّل نموده است ، ساعت 8 صبح به سمت شمال ایران به راه می افتیم . صبحانه را در نخستین توقّفگاه آزادراه قزوین ـ رشت و در حالی که هوا ، ناجوان مردانه سرد است و باد شدیدی می وزد ، میخوریم . اگرچه هوا بسیارسرد است ولی نمی تواند حریف گرمای دوستان ایرانگشتی شود .

پس از طیّ مسیر و گذر از شهرهای زیبای میان راه به شهر بندرانزلی که در گذشته ، بندرپهلوی ، نامیده میشده است و پس از انقلاب به نام فعلی برگشته ، می رسیم . تالاب زیبا در انتهای خیابان اصلی شهر ، واقع شده و مجهّز به توقّفگاه مخصوص خودروهاست . پس از اخذ بلیط برای 3 قایق در ازای هر قایقی 55 هزار تومان ، جهت گشت کامل در تالاب ، آماده می شویم . پس از لختی انتظار ، قایق ها می رسند و سوار می شویم . حرکت با قایق در تالاب زیبایی که در یک سویش نیزارهای رقصنده در باد و در سوی دیگرش ، مرغان زیبای دریایی سپیدرنگ به هنرنمایی می پردازند و در حالی که قایق بی رحمانه ، سینه ی آب را می شکافد و به جلو می رود ، واقعاً لذّتبخش است . تالاب انزلی در ساحل جنوب غربی دریاچه ی مازندران در غرب دلتای سفیدرود و جنوب بندرانزلی ، واقع شده است . محدوده ی این تالاب ، بیش از 100 کیلومتر مربّع است . بیش از 20 گونه ماهی در این تالاب ، زندگی می کنند که قایق های ماهیگیری هم ، قابل رؤیت هستند . پرندگان زیادی هم چون غاز ، قو ، اردک ، مرغابی و چنگر در این تالاب زیبا ، زندگی می نمایند که ما از نزدیک ، مرغابی و مرغ دریایی را می بینیم .

بازدید و قایق سواری کامل در تالاب انزلی ، حدود نیم ساعت به طول می انجامد . در این تالاب می توانید تا نزدیکی های کشتی های مختلفی که در بندر ، لنگر انداخته یا در حال حرکت هستند هم بروید .

تالاب بین المللی انزلی و امام زاده آقاسیّدحسین لنگرود

پس از بازدید از تالاب ، بندر انزلی را به سمت بندر دیگری به نام کیاشهر ، ترک می کنیم تا ناهار دلچسبی را که خواهران کلهر ، تدارک دیده اند ، نوش جان نماییم . از بندر انزلی تا بندر کیاشهر را در حدود 1 ساعت و نیم می پیماییم و بندر کیاشهر ، یکی از زیباترین ساحل های دریاچه ی مازندران است که با پولی چوبی و طولانی به کنار دریاچه می رسد . ناهار را بر روی شن های داغ ، صرف کرده و پس از کمی استراحت و رفع خستگی به سمت لنگرود می رویم تا ضمن دیدار با دوستان خوب مان ، پروین و پیام کپورچیان ، از امام زاده آقاسیّدحسین نیز بازدید کنیم .

وقتی به لنگرود که یکی از مذهبی ترین شهرهای گیلان است ، می رسیم به سمت بازار ماهی فروشان می رویم . یعنی فلکه ی دوم شهر را که فلکه ی اصلی ، محسوب می شود به سمت چپ می رویم و وقتی به فلکه ی بعدی می رسیم ، خودرو را در توقّفگاه سمت چپ میدان ، پارک کرده و از دل بازار ماهی فروشان به امام زاده می رویم . در امام زاده است که با یکی از بهترین ایرانگشتی ها یعنی پروین کپورچیان مهربان و دوست داشتنی و برادر نازنینش ، پیام ، دیدار می کنیم .

تالاب بین المللی انزلی و امام زاده آقاسیّدحسین لنگرود

تالاب بین المللی انزلی و امام زاده آقاسیّدحسین لنگرود

امام زاده آقاسیّدحسین به سبک بیش تر امام زاده های شمال کشور در ساختمانی کوچک با سقفی شیروانی بدون گنید و مناره ، قرار گرفته است . وی از ابنای امام موسی کاظم ( ع ) می باشد . بر روی دیوارهای درون و بیرون امام زاده ، نقش های زیبایی ، حک شده اند . این امام زاده ، مورد احترام فراوان در میان مردم لنگرود است ؛ تا آن جا که هر ساله در ایّام ماه محرّم ، مرکز اصلی برگزاری مراسم عزاداری است . پس از بازدید ، زیارت و عکس برداری و گرفتن یک عکس دسته جمعی با پروین و پیام ، از آن ها خداحافظی کرده و به سمت قزوین برمیگردیم .

 

درباره ی اشکان هاشمی

اشکان هاشمی هستم ملقّب به مرد همیشه در سفر ؛ زاده ی 6 اردیبهشت 1362 ؛ دل داده ی ایران و تاریخ و طبیعت بی مانندش . سفر رو به صورت رسمی و ثبت شده از 14 اردیبهشت 1385 با سفری دلچسب به استان آذرآبادگان باختری ، آغاز کردم

مطلب پیشنهادی

استان سمنان

استان سمنان

استان سمنان با همراهی هم سفر عزیزم ، مرصاد میریم به سوی استان سمنان تا …

23 دیدگاه

  1. سفر خوبی بود ، خیلی خوش گذشت، با دوستان جدیدی هم آشنا شدیم که فهمیدم دلخور شدن از ما، همین جا ازشون حلالیت میطلبم، تو رو خدا به بزرگی خودتون ما رو ببخشید …..

  2. سفر خوبي بود و تجربه اي جديد
    همسفرهاي خوبي هم داشتيم.

    و با افراد جديدي هم از گروه و خارج از گروه آشنا شدم كه باعث افتخار بود.

    راستي سفر اين هفته رو حتما” شركت كنيد (ميخوايم بريم عيادت پدر آقا مهدي رياضي كه انشاا… هر چه زودتر شفا پيدا كنند ،ما كه جز دعا كاري نميتونيم بكنيم)
    البته قبل از اعيادت احتمالا از يك مكان ديدني در قزوين هم بازديد خواهيم كرد (تا چي پيش بياد)

    از زحمات خواهران كلهر هم بابت غذا خوشمزه اون روز ممنونم و عليرضا هاشمي هم كه هميشه پايكار سختكوشي و زحمت كشيدن در گروه هست كه بهش خسته نباشيد ميگم

  3. besyar ham aliiiiiiiiiiiiiiii
    alireza mamnon ke inghad ghashang safararo tosif mikoni.adam ba khondane gozareshaye safar engar ke khodesh onjas
    ishalla ke hamishe bacheharo khosho khandan bebinim.
    faghat lotf kon axaro az nazdik bendaz ke sorate zibaye bachehaye gole irangasht malom bashe.
    babate in safaram daste hame kasai ke zahmat keshidan dard nakone!

  4. آره حقيقتا توصيفات و گزارشات عليرضا زيباست

  5. برید کنار من اومدم!
    دست به انارهای منم نزنید!
    همش از راه دور اومده برای من سفارشی!
    : دی

  6. فقط یادتون نره 4 نفر به ی نفره چقد بی رحمانه :دی

  7. فقط یادتون نره 4 نفر به ی نفره

  8. خجسته صالحی

    سلام خسته نباشید اقای هاشمی که ما رو تحمل کردید این چه حرفیه زینب جان خدا ببخشه ما که بنده اش هستیم .به ماکه خیلی خوش گذشت یه خاطره بود باتشکر

    • بقيه هم تحمل كردندهاااااااااا(شوخي كردم همسفرقديمي)

      هر جا هستيد موفق باشيد
      هر چند اميدوارم كه باز هم در گروه ايرانگشت ببينمتون

  9. خدا بگم چيكارتون كنه؟!
    اينجا هم بله!

  10. من منظوره بدی نداشتم

  11. خجسته صالحی

    یعنی انقد ما بد بودیم احسان آقا؟؟؟

  12. سپیده ایرانمنش

    با عرض سلام و خسته نباشید خدمت آقای هاشمی مدیر محترم گروه.
    یه تشکر ویژه دارم از آقای کریمی که غریب نوازی کردند و سعی در صمیمیت
    و آشنا یی هرچه بیشتر ما با گروه داشتند .

    اینو یادمون باشه که در زندگی در مورد کسانی که هیچگونه شناختی نداریم
    قضاوت نا حق نکیم اونم با یه برخورد کوتاه و در عرض چند ساعت.
    شرط اول سفر و معاشرت با همسفرا فقط داشتن اخلاق و صفاوصمیمیته.

    و در آخر..
    بچه های ایرانگشت، گروهتون همیشه برقرار.

  13. درود بر همه دوستان
    البته خیلی بیشتر برای انار دوستان!
    ممنون از سپیده خانم که خیلی لطف داری نسبت به من.
    خوبی از خودتونه، وگرنه منم مثل باقی دوستان هستم. فقط خوشم نمیاد کسی به کسی بی محلی کنه. خصوصا غریبه باشه.
    البته شما ها برای من غریبه محسوب نمیشید.
    منتظرتونم تو سفرهای بعدی!
    نیاید منم دیگه نمیرم!
    همینه که هست!
    انار یادتون نره!
    بچه های گروه هم میخواید بخواید، میخواید نخواید!
    P-:

  14. با سلام
    سفر خوبی بود با دوستان جدید آشنا شدیم سپیده مهشید و خجسته عزیز هر سه شما گلید و اهل سفر .کم کم با اخلاق بچه هاآشنا میشید واسه اینکه سفر خوش بگذره بچه ها شوخی میکنن اگه رنجیدید پوزش میخوایم ولی بچه ها بی غرض حرف میزنن امیدوارم سفرهای بعدی باز هم شما رو ببینیم و آش خوشمزه ای رو که قراره برامون بپزید بخوریم

  15. salam bacheha.
    che khabare inja!chera hame daran michatan!mikhaid 1dafe safeye chatam ezfe konim be sait!!!!!!
    rasti alireza az vaghti ma nabodim che fashen tar shodi shoma!minaye mam ke momentar!!!
    baghie halate adie khodeshonan!!!!!!!!!!

  16. پیام وپروین

    بچه های مهربون گروه ایران گشت از اینکه شهر کوچک و دوست داشتنی ما لنگرود را واسه بازدید انتخاب کردین خیلی ممنونیم قدم رو چشمامون گذاستین ودر ضمن از جناب آقای هاشمی که سعی در شناساندن ایران پهناور را دارد کمال تشکر دارم

  17. پیام وپروین

    علی آقا قلم روان و قشنگتو خیلی می پسندم خیلی خوب حسو منتقل میکنه آرزوی طول عمر وسلامتی واست دارم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.